داستان غم‌انگیز کودکان کشورهای جنگزده و مشکلات آوارگان این حوادث تلخ و آینده مبهم و دردناک کودکان پناه برده به اردوگاه‌های جنگی، دل هر انسانی را می‌آزارد.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۳

به گزارش سایت ورزش بانوان، در این شرایط هر فرد، مجموعه، سازمان و بنیادی در جهان تلاش می‌کند با اقدامی انساندوستانه اندکی از دردهای کودکان در این اردوگاه‌ها را کم کند. چندی پیش باشگاه آرسنال در یک امر خیرخواهانه با همکاری بنیاد خیریه جهانی «کودکان را نجات بده» در اردوگاه‌های جنگزدگان عراقی زمین فوتبال ساخت تا به آنها کمک کند با وجود تحمل این شرایط سخت، لذت فوتبال را تجربه کنند. الکس اسکات، بازیکن تیم ملی فوتبال انگلستان و همچنین کاپیتان باشگاه زنان آرسنال، به نمایندگی از این باشگاه به کمپ آوارگان عراقی رفته بود. او برای کودکان دختر یکی از این اردوگاه‌ها، کلاس آموزشی برگزار کرد.

الکس اسکات در این خصوص به سایت فیفا گفته است: وقتی کودکان عراقی را که جنگ آنها را از خانه‌هایشان رانده دیدم، کودکی‌ام را به یاد آوردم که به محض تعطیلی مدرسه با عجله به کوچه می‌رفتم و با پسران فوتبال بازی می‌کردم.

اسکات ادامه داد: اما شرایط آنها بسیار غم‌انگیز است و رنج بسیاری را تحمل می‌کنند. ممکن است تصاویرشان را بارها از تلویزیون دیده باشید، اما فقط از نزدیک می‌توان رنج و سختی آنها را عمیقا درک کرد. آنها هم مثل همه ما مردم عادی هستند و فقط به دلیل شرایطی که به وجود آمده، مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

بازیکن تیم ملی فوتبال زنان انگلستان افزود: خوشبختانه امید و آرزو در بین کودکان کمپ موج می‌زد. کسانی که در این کمپ زندگی می‌کردند، می‌توانستند بگویند «میان این همه مشکلاتی که ما داریم چرا زمین فوتبال می‌سازید؟» اما همگی از این موضوع استقبال کردند. این زمین فوتبال برای آنها حکم جایی را داشت که مشکلات خود را برای لحظه‌ای هم که شده فراموش کنند.

این فوتبالیست 31 ساله یادآور شد: در فرهنگ عراق ورزش برای دختران جایی ندارد، من ساعت‌ها با همه آنها صحبت کرده و تقاضا کردم که گرد هم بیایند و شرایط را برای فوتبال بازی کردن دختران هم ایجاد کنند. البته من هم به یاد می‌آورم زمانی را که ما هم در فوتبال زنان چیزی نداشتیم و تنها دو روز در هفته تمرین می‌کردیم، اما معتقدم غیرممکن برای زنان وجود ندارد. از دید من برای این که فوتبال بانوان در بالاترین سطح قرار بگیرد باید برای آن علاقه‌مندان و مخاطبان جدید ایجاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها