المپیک ریو میزبان پرتماشاگرترین رقابت‌های فوتبال بانوان است

زمانی برای لـذت بردن از فـوتبـال

گروه‌بندی رقابت‌های فوتبال بانوان المپیک 2016 ریو مشخص شد. براساس این گروه بندی، تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها در قالب سه گروه E،F و G قرار گرفتند تا مشخص شود رقابت‌های فوتبال زنان المپیک در ادامه گروه‌بندی فوتبال مردان که در چهار گروه A،B،C و D صورت گرفت، نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۱

در گروه E رقابت‌های فوتبال بانوان المپیک 2016 ریو تیم‌های برزیل، چین، سوئد و آفریقای جنوبی قرار گرفته‌اند. در گروه F نیز کانادا، استرالیا، زیمباوه و آلمان قرار دارند و بالاخره در گروه G آمریکا، نیوزیلند، فرانسه و کلمبیا با هم همگروه شدند.‌ اما این دوره از رقابت‌های فوتبال المپیک بانوان با دوره‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع حساب فوتبال المپیک 2016 را باید با تمام تاریخ المپیک جدا کرد. این المپیک برگزار می‌شود تا جذابیت‌ها و تفاوت‌های خود را نسبت به دوره‌های گذشته به همه نشان بدهد. فکر می‌کنید این تفاوت‌ها چیست؟ اصلا چه چیزهایی باعث شده تا این دوره از رقابت‌های المپیک زمین تا آسمان با دوره‌های گذشته در بخش فوتبال بانوان تفاوت داشته باشد؟ قرار نیست دلایل زیادی کنار هم ردیف کنیم. دو دلیل برای شاخص بودن فوتبال المپیک 2016 نسبت به دوره‌های پیش کافی است؛ دو دلیلی که یک دنیا جذابیت را رقم می‌زند.

پر بیننده‌ترین در تاریخ

رقابت‌های فوتبال بانوان المپیک 2016 ریو پربیننده‌ترین رقابت‌های تاریخ به شمار می‌رود. این را میزان فروش بلیت‌های فروخته‌شده نشان می‌دهد.34/2 درصد بلیت‌های فروخته شده را کسانی خریداری کرده‌اند که خارج از برزیل زندگی می‌کنند. بقیه بلیت‌های فروخته شده را خود برزیلی‌ها خریده‌اند. البته طبیعی است استقبالی که از فوتبال مردان می‌شود در رابطه با فوتبال بانوان وجود نداشته باشد اما درصد بلیت‌های فروخته شده نشان می‌دهد استقبال باشکوهی از بخش بانوان خواهد شد. نکته دیگر این‌که المپیک در کشوری برگزار می‌شود که مردمانش با فوتبال زندگی می‌کنند. از سوی دیگر ظرفیت ورزشگاه‌هایی که میزبان فوتبال بانوان المپیک خواهد بود به طور متوسط 35 هزار نفر است. تا به حال هیچ‌کدام از المپیک‌های قبلی با این شرایط میزبان تماشاگران نبوده است، نه المپیک 2012 لندن، نه المپیک 2008 پکن و نه هیچ دوره دیگری از المپیک. البته در میان تمام المپیک‌هایی که در تمام تاریخ برگزار شده المپیک 2008 پکن می‌تواند پس از المپیک 2016 ریو در مقام دوم پربیننده‌ترین المپیک‌ها قرار بگیرد. المپیک 2016 حداقل در رشته فوتبال بانوان پربیننده‌ترین المپیک تاریخ خواهد بود. برای دیدن آن کمی بیشتر منتظر بمانید.

پرمدعی‌ترین تورنمنت

تورنمنت‌های کم مدعی تورنمنت‌هایی جذاب و هیجانی نیستند و لذت کمتری دارند. در تمام رقابت‌های فوتبال و در هر تورنمنت و مسابقه‌ای دو سه تیم مدعی وجود دارد و گاهی اوقات مدعیان به عدد چهار هم می‌رسند، اما در المپیک فوتبال بانوان 2016 همه چیز متفاوت است. سرتاسر این رقابت‌ها مدعی است. در گروه E این رقابت‌ها از جمع چهار تیم سه تیم مدعی قهرمانی هستند؛ برزیل، چین و سوئد. اولی که میزبان است، دومی که همیشه و در هر جایی مدعی ظاهر می‌شود و سومی هم از قدرتمندترین تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان.

در گروه B نیز وضع به همین منوال است، به این ترتیب که از جمع چهار تیم سه تیم مدعی هستند. کانادا، آلمان و حتی استرالیا برای قهرمانی شانس دارند. هر سه جزو بهترین تیم‌های جهان هستند، بخصوص آلمان.

گروه G هم دو مدعی بزرگ دارد، آمریکا و فرانسه. آمریکا که قهرمان جام جهانی 2015 است و فرانسه هم یکی از برترین تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان. به این ترتیب باید گفت که گروه مرگ در المپیک صفتی نیست که فقط به یک گروه اختصاص یابد، چرا که تمام گروه‌ها این ویژگی را دارند. اوضاعی که در رقابت‌های فوتبال بانوان المپیک وجود دارد در بخش مردان همین رقابت‌ها نیست. در بخش مردان برزیل مدعی شماره یک قهرمانی است، اما در بخش زنان همه برای جام سر و دست می‌شکنند.

سایت فیفا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها