پخش سری جدید برنامه «روزآمد» با هدف فرهنگ‌سازی اقتصادمقاومتی از شبکه پنج سیما آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۷۱

مجله اقتصادی روزآمد با حضور نخبگان و عموم مردم و با رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان و مردم‌محور از دیروز آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. قرار است این مجله اقتصادی با ساختاری نو و بررسی موضوعات جدید اقتصادی برای مخاطبان روی آنتن برود.

امیرحسین خرمشاهی، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه روزآمد درباره تغییرات رویکردی آن در قیاس با سری پیشین به جام‌جم گفت: برنامه امسال براساس اقتصاد دانش‌بنیان و مردم‌محور تصمیم دارد در دو بخش زنده و تولیدی به این مفهوم مهم بپردازد که توسعه اقتصادی صورت نمی‌گیرد مگر با همت تک‌تک افراد جامعه و رسیدن آنها به یک تعالی اقتصادی. باید به این نتیجه برسیم که نیاز به کار فراوان داریم برای نیل به اهداف شعار اصلی این روزهای جامعه یعنی اقتصادمقاومتی.

18 بخش کارشناسی در هفته

وی افزود: در بخش زنده برنامه با دعوت از کارشناسان و حضور خبرگان فن، مباحثی همچون فرهنگ‌سازی برای ایجاد اشتغال، بهره‌وری، مدیریت کارآمد، تربیت نیروی انسانی، تجارت الکترونیک، روان‌شناسی، کسب و کار کوچک و مواردی از این دست بررسی خواهد شد. در طول هفته 18 بخش کارشناسی خواهیم داشت. در عین حال تلاش خواهیم کرد تا اقتصادمقاومتی را به روایت مردم به تصویر بکشیم و کارآفرینان موفق در این حوزه را معرفی کنیم. در همین ارتباط سفرهایی را به استان‌های کشور تدارک دیده و به معرفی فعالان در حوزه اقتصادمقاومتی خواهیم پرداخت. به عنوان اولین استان هم کهگیلویه و بویراحمد را در نظر گرفته‌ایم و ده برنامه را به این استان اختصاص داده‌ایم.

تولید 30‌نما آهنگ

خرمشاهی با اشاره به حضور کارگران در برنامه روزآمد تصریح کرد: در سری قبلی برنامه از کارآفرینان موفق برای حضور در برنامه دعوت و فرش قرمز برای آنها پهن می‌شد، اما در سری جدید این فرش برای سربازان اقتصادمقاومتی یعنی کارگران پهن خواهد شد. در کنار این فعالیت‌ها، 30 نماآهنگ هم در دست تولید است که به تناوب در برنامه به نمایش درخواهد آمد.

در این نماآهنگ‌ها خوانندگان کشور در محیط‌های صنعتی و کشاورزی حضور یافته و کارهایی مرتبط با کار و کارآفرینی خواهند خواند.

تهیه‌کننده و کارگردان روزآمد درباره دیگر بخش‌های جدید این برنامه هم توضیح داد: با رویکرد گردشگری سفرهایی به ده کشور اروپایی انجام شده است تا علاوه بر ارائه الگویی برای صنعت گردشگری کشورمان، مردم را هم تشویق کنیم به جای سفر به کشورهای دیگر، ایران خودمان را برای مسافرت انتخاب کنند. امیدواریم با برقراری تعاملی دوسویه با مخاطبان، از خروج ارز از کشور به بهانه سفر جلوگیری کنیم.

خرمشاهی در پاسخ به این سوال که چقدر در سری جدید روزآمد به مباحث اقتصادی که مردم در زندگی روزمره خود با آن مواجه‌اند، پرداخته شده است، تاکید کرد: اتفاقا اصل برنامه بر همین مبناست. برای رونق اقتصادی لازم است تا به سمت تولید ثروت فردی برویم. به‌طور قطع، رونق اقتصادی به شکل یک پازل است و رونق فردی اقتصادی به کل جامعه تعمیم داده و به شکوفایی و رشد اقتصادی منجر خواهد شد. اقتصاد کشور جز با رونق تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق نخواهد شد.

وی افزود: همه تلاش برنامه روزآمد در این است که با معرفی کارآفرینان و فعالان برتر در حوزه اقتصادمقاومتی، این مفهوم را به مخاطبان خود منتقل کند که آنها چه مسیری را انتخاب و طی کرده‌اند تا توانسته‌اند به سر منزل مقصود برسند.

به دنبال اعداد و آمار نیستیم

تهیه‌کننده روزآمد با تاکید بر این‌که به‌دنبال ارائه اعداد و آمار نیستیم، اظهار کرد: تمام توان‌مان را بر این متمرکز کرده‌ایم که مردم مسیر تعالی اقتصادی را طی و برای خودشان ایجاد اشتغال و تولید ثروت کنند. پیشرفت افراد است که در نهایت شکوفایی اقتصادی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد. اقتصادمقاومتی به این معنی است که همه مردم در هر موقعیت و خاستگاه اجتماعی و اقتصادی در جهت حمایت از تولیدکننده داخلی، اجناس و کالاهای ساخت ایران را تهیه و مصرف کنند و در عین حال، تولیدکننده ایرانی هم باید با ارتقای کیفیت تولیداتش، تمام توان خود را به‌کار گیرد تا محصولش چیزی از نمونه‌های خارجی کم نداشته باشد. در برنامه روزآمد به اقتصادمقاومتی با محوریت چنین موضوعاتی به شکل ویژه خواهیم پرداخت.

در سری جدید به سراغ روستاهایی خواهیم رفت که اهالی‌اش با وجود دست‌و‌پنجه نرم کردن با خشکسالی، با به‌کارگیری روش‌های مدرن در کشاورزی موفق بوده‌اند. اینها همه ارائه نمونه‌ها و تعاریفی ساده از اقتصاد مقاومتی به زبان ساده است.

خرمشاهی در پایان از شکل‌گیری یک پویش مردمی در برنامه روزآمد خبر داد و گفت: پوستری برای این پویش طراحی و تهیه شده است و هنرمندان و ورزشکاران کشور با پیوستن به این پویش، اعلام می‌کنند که ترجیح می‌دهند از حاصل دسترنج کارگران ایرانی استفاده کنند تا اجناس خارجی. برنامه اقتصادی روزآمد، با اجرای عبدالرضا امیرحمدی، محمد هیراد حاتمی‌فر و ملیحه بسطامی شنبه تا پنجشنبه ساعت 19 و 15 دقیقه به مدت 90 دقیقه از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت 10 و 20 دقیقه خواهد بود.

محسن محمدی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها