در حالی‌که مدیرعامل شهر جدید پرند از اعلام قیمت نهایی مسکن مهرهای فاقد متقاضی خبر می‌دهد، گزارش‌ها حاکی از این است که عدم استقبال از فروش واحدها عمدتا از بی‌اطلاعی مردم از وضعیت واگذاری‌ نشات می‌گیرد و باعث شده تا وزارت راه و شهرسازی در پی ایجاد روش‌های سهل‌تر برای این مساله باشد.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۹

به گزارش فارس، اواخر سال 94 بود که مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تمام شهرها به قیمت تمام شده در بازار آزاد به متقاضیان واگذار می‌شود.

گرچه در این دستورالعمل اعلام شد اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند و در صورت وجود واحد بیشتر از تقاضای واجدان شرایط، این واحدها به افراد مجرد یا مالک هم فروخته می‌شود، اما با گذشت بیش از یک ماه از ابلاغ این دستورالعمل از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اطلاع‌رسانی‌ها آنچنان ضعیف بود که باعث شد بسیاری از افراد با شرایط مناسب برای خرید این واحدها، از وجود چنین طرحی بی‌اطلاع بوده تا عملا این روش برای تکمیل هرچه زودتر طرح مسکن مهر، شکست بخورد.

حال به نظر می‌رسد عدم اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط باعث شده تا عملا دست‌های پشت پرده به فکر حراج و فروش آزاد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی باشند.

هر چند وزارت راه و شهرسازی مخالف فروش آزاد این واحدهای مسکونی است، اما در ظاهر عدم استقبال مردم که ناشی از بی‌اطلاعی آنان است، این وزارتخانه را ناچار به تسهیل در فروش این واحدهای مسکونی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها