المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۵
97 روز تا المپیک

3 سهمیه رویایی پینگ‌پنگ

در حالی که کمتر کسی از مسئولان، فکر کسب سه سهمیه پینگ‌پنگ برای ریو 2016 را کرده بود، پینگ‌پنگ‌بازان ایران در هنگ‌کنگ جواز حضور سه بازیکن را به دست آوردند تا همچون المپیک لندن، این رشته ورزشی خبرساز شود. البته تغییر در رأس فدراسیون پینگ‌پنگ می‌تواند یکی از دلایل اصلی موفقیت بازیکنان ما در کسب سه سهمیه المپیک باشد.

از بهمن ماه با روی کار آمدن کادر فنی جدید تیم‌های ملی، اردوهای شبانه‌روزی ورزشکاران آغاز شد تا در رقابت‌های قهرمانی جهان در مالزی شرکت کنند که آنجا نیز تیم ملی بانوان با قهرمانی در مسابقات دسته 3 جهان نگاه‌ها را به خود جلب کرد. این تمرینات با حضور بازیکنان و مربیان کره‌ای و دو بازیکن چینی انجام شد تا ملی‌پوشان ایران استارت سهمیه‌های المپیک را بزنند.

هشت بازیکن زن و مرد ایران از سوم فروردین به اردو فراخوانده شدند تا آخرین تلاش‌های خود را برای کسب سهمیه انجام دهند؛ اما نداشتن بودجه لازم و بدهی‌های فدراسیون قبلی سبب شد پینگ‌پنگ‌بازان قید خارج را بزنند و در تهران اردوی شبانه‌روزی برپا کنند تا از همین طریق وارد رقابت‌های کسب سهمیه المپیک شوند. خوشبختانه با تلاش بازیکنان، این اتفاق جواب مثبت داد و سه سهمیه تاریخی نصیب این رشته ورزشی و البته ورزش کشور شد.

اکنون انتظار از پینگ‌پنگ بیشتر از المپیک 2012 لندن است و همه منتظرند ببینند آیا در ریو نیز این رشته خبرساز خواهد شد‌؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها