المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۷
100 روز تا المپیک

2 سهمیه شمشیربازی در المپیک

مجتبی عابدینی و علی پاکدامن موفق شدند با کسب سهمیه المپیک در مسابقه‌های جهانی تعداد ورزشکاران شمشیرباز ایرانی در ریو را به دو نفر برسانند. جایزه بزرگ کره جنوبی ضمن این دو سهمیه المپیک برای شمشیربازان ایرانی، اولین مدال این رشته را در تاریخ هم به همراه داشت، یعنی می‌توان با امید به قرعه‌ای خوب و کمی هم شانس، شاهد درخشش این رشته در ریو بود.

عابدینی در المپیک لندن هم حضور داشت، اما اکنون که ایران دو نماینده دارد و این دو توانستند در مسابقه‌های جهانی درخشش بی‌سابقه‌ای داشته باشند یعنی در ریو می‌توان منتظر درخشش آنها بود.

تیم ملی شمشیربازی ایران در رشته‌های فلوره و اپه نیز شانس خود را برای المپیکی شدن ورزشکاران آزمایش کرد، اما حذف شمشیربازان از رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین همان دو نماینده آن در قسمت اسلحه سابر ایران را برای المپیک ریو حفظ کرد. در این رقابت‌ها باز هم در دیدارهای انفرادی سابر علی پاکدامن، نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد تا برای المپیک روحیه بهتری داشته باشد.

تیم ملی شمشیربازی ایران در رقابت‌های زون آسیا برای کسب سهمیه المپیک تلاش کرد، اما موفق به کسب سهمیه‌ای نشد تا تیم ایران با همان دو سهمیه مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در اسلحه سابر در المپیک 2016 حاضر شود. ملی‌پوشان المپیکی ایران قرار است از این پس در رقابت‌های مختلف شرکت کنند تا برای مسابقه‌های ریو آماده شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها