95 روز تا المپیک

المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۵
95 روز تا المپیک

«پا» توی کفش طلا

شنیدن خبر اهدای کفش طلا به قهرمانان المپیکی ایران به عنوان یک ابزار تشویقی برای ورزشکارانی که بسیاری از آنها در اردوهای سخت و طاقت‌فرسا حضور دارند تا در رویداد المپیک برای ورزش ایران کسب افتخار کنند انگیزه تازه‌ای برای آنها در دوران زندگی اردویی به وجود می‌آورد.

اهدای این پاداش به مدال‌آوران طلا در بازی‌های 2016 المپیک ریودوژانیرو مصوبه کمیته ملی المپیک است که با همکاری کفش ملی ایران انجام می‌شود. کمیته ملی المپیک پیش از این هم موضوع استخدام در این کمیته را برای آن دسته از ورزشکارانی که در المپیک صاحب مدال طلا شوند توسط اعضای هیات اجرایی خود مطرح و به تصویب رسانده بود.

به این ترتیب بخشی از دغدغه‌های مالی و معیشتی ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو برطرف شده است؛ هر چند باید فکری هم برای ورزشکارانی کرد که افتخار حضور در المپیک را بدون مدال سپری می‌کنند. در ماه‌های اخیر و در پی مشکلات مالی بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران شرایط سخت تمرینی را سپری کردند تا جایی که به تعبیر برخی رسانه‌ها، فضای ورزش ایران از حالت المپیکی خود خارج بود. لغو سفرهای تدارکاتی تیم‌ها و منتفی شدن اردوهای آماده‌سازی ورزشکاران به خاطر مشکلات مالی ازجمله مواردی بود که تا اندازه زیادی سبب بی‌انگیزگی برخی ورزشکاران شده بود، اما به نظر می‌رسد با اقدام‌های تازه بویژه تمهیدات لازم در زمینه ایجاد ابزار تشویقی، اوضاع در روزهای باقیمانده روند آماده‌سازی بهتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها