لاله صدیق در گفت‌و‌گو با جام بانوان عنوان کرد:

نبود اسپانسر، بزرگ‌ترین دست‌انداز بانوان اتومبیلران

لاله صدیق، ستاره اتومبیلرانی بانوان ایران اگرچه سال گذشته تنها یک مسابقه رالی را تجربه کرد، اما امسال قصد دارد علاوه بر رالی در رقابت‌های سرعت و دریفت هم شرکت کند، آن هم در شرایطی که این روزها شاهد حضور کمرنگ بانوان اتومبیلران در رقابت‌های سرعت هستیم. با این حال شاید حضور وی بتواند هیجان سرعت را به پیست اتومبیلرانی آزادی برگرداند.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۶

لاله صدیق سال گذشته حضور کمرنگی در رالی داشت.

اولین اتفاق اتومبیلرانی سال گذشته برگزاری رالی خاورمیانه بود که در استان فارس برگزار شد. ما به حفظ میزبانی ایران در این رالی امیدوار بودیم که متاسفانه به دلیل تغییر و تحولاتی که در فدراسیون اتفاق افتاد این میزبانی را از دست دادیم. علاوه بر آن مشکلی که بعد از رالی شیراز به وجود آمد، تمایل نداشتن تیم‌های اتومبیلرانی برای شرکت در مسابقات رالی بود.

و امسال چطور؟

امسال تا به امروز تقویم مسابقات اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد تعدادی رقابت‌های داخلی وجود دارد که فکر می‌کنم مشروط بر این است که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده به حد نصاب برسد.

برای شرکت در مسابقات برون‌مرزی چه برنامه‌ای دارید؟

برای شرکت در مسابقات برون‌مرزی اولین برنامه حضور در رقابت‌های رالی کویت بود که متاسفانه عملی نشد. برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کردیم و از طرف شورای برون‌مرزی معرفی نامه خود را نیز گرفتیم. تمام مقدمات حضور ما فراهم شده بود. حتی برای تامین هزینه‌ها با اسپانسر داخلی هم صحبت کرده بودیم، اما متاسفانه چند روز قبل از مسابقه با وجود همه هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده این اتفاق رخ نداد و نتوانستیم شرکت کنیم.

شما سال گذشته در مسابقات بین‌المللی آفرود هم شرکت کردید؟

بله. در مسابقه برون‌مرزی آفرود که در کشور ارمنستان برگزار شد، من به عنوان تنها خانم شرکت‌کننده حضور داشتم که نتیجه خیلی خوبی هم در کلاس چهار سیلندر به دست آمد و به نظر می‌رسد ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه در حوزه بانوان فعالیت بیشتری دارد و اگر بتوانیم از حمایت فدراسیون و وزارت ورزش برخوردار باشیم، می‌توانیم حرف اول را در حوزه بانوان منطقه بزنیم.

با این حال مدتی است بانوان تمایل زیادی برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی ندارند، به نظر شما چه دلیلی دارد؟

درخصوص حضور کمرنگ بانوان در مسابقات اتومبیلرانی علاوه بر بحث هزینه که تامین آن بدون اسپانسر کار غیرممکنی است بحث تمرکز دوره‌های آموزشی و پیست اتومبیلرانی در تهران مطرح است، چون معمولا علاقه‌مندان به این رشته از شهرستان‌ها و استان‌های دیگری غیر از تهران تمایل به شرکت در این مسابقات را دارند، اما مسافت زیاد به آنها اجازه تمرین در تهران را نمی‌دهد و بانوان را از این موضوع عقب نگه می‌دارد.

معصومه کیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها