المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۲
108 روز تا المپیک

هندبال و مانعی به نام چند ملیتی‌های‌قطر

قطری‌ها رفتن به میدان المپیک را برای هندبال ایران ناممکن کرده‌اند. با توجه به یک سهمیه آسیا در هندبال المپیک تیم چندملیتی قطر سهمیه گرفت و دست ایران در رقابت‌های انتخابی مالموی سوئد برای رفتن به المپیک کوتاه ماند.

ایران در رقابت‌های انتخابی با سوئد، اسلوونی و اسپانیا همگروه شد و نتیجه هر سه مسابقه را واگذار کرد تا رویای المپیک ریو برای تیم ملی هندبال به پایان برسد.

تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها با ترکیب جدیدی از بازیکنان به میدان رفت و شکست‌های سنگینی برابر رقبای قدرتمند اروپایی متحمل شد. برخی اطرافیان فدراسیون هندبال این شکست‌ها را آغاز راه هندبال در دوره جدید می‌دانند، اما استفاده از تمام ظرفیت‌های این ورزش می‌توانست نتایج بهتری برای هندبال ایران در رقابت‌های جهانی و آسیایی به همراه داشته باشد.

بعد از پایان رویای المپیکی شدن هندبال، فدراسیون برای چهار سال آینده برنامه دارد تا اشتباهات این روزها را در راه رفتن به المپیک 2020 توکیو تکرار نکند. هندبال مانند والیبال پتانسیل خوبی دارد و در پی فاصله‌ای که با رقبای آسیایی غیر از قطر گرفته است، می‌تواند سال‌ها در عرصه بازی‌های آسیایی بدرخشد، اما حضور با ثبات در عرصه رقابت‌های جهانی و المپیک، نیازمند بازنگری در برنامه‌های هندبال و توجه اساسی به زیرساخت‌های این ورزش در بازه زمانی طولانی‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها