جام جم آنلاین: اسماعیل هنیه ، عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مسوول تشکیل دولت جدید این کشور گفت حماس در صورتی که اسراییل تمام حقوق مردم فلسطین را بازگرداند ، حاضر به رسمیت شناختن اسراییل خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۵۶۸

به نوشته رویترز، وی افزود: اگر اسراییل تمام سرزمین های اشغالی سال 1967 و کرانه باختری و قدس شرقی را بازگرداند ، ما آماده به رسمیت شناختن این رژیم خواهیم بود.
حماس پس از پیروزی در انتخابات فلسطین و کسب اکثریت آراء ، هنیه 43 ساله را که فلسطینی ها او را مردی عمل گرا می دانند ، به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد. حماس اعلام کرد دولت فلسطین طی دو هفته آینده تشکیل خواهد شد.
هنیه در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: اگر اسراییل اعلام کند تمام حقوق مردم فلسطین را بازمی گرداند ، ما آماده به رسمیت شناختن آن ها خواهیم بود.
وی افزود: حماس به شرط عقب نشینی دولت صهیونیستی از کرانه باختری و قدس شرقی و به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینیی و نوادگان آن ها که به دنبال جنگ 1948 از فلسطین آواره شده اند ، آماده انجام مذاکرات با اسراییل است.
در این حال دیوید ماکوفسکی ، مدیر طرح روند صلح خاورمیانه از مرکز سیاست خاور دور در واشنگتن بدون توضیحی گفت: سخنان هینه پر از تناقضات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها