حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های رسانه‌ ملی در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره موارد مطرح‌شده در صحن علنی روز چهارشنبه مجلس درباره سخنان محمدرضا پورابراهیمی در بخش گفت‌و‌گوی ویژه خبری ارائه کرد.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۴

در این نامه آمده است: «درپی یادآوری جنابعالی برای دعوت صدا و سیما از سخنگوی محترم کمیسیون تلفیق به استحضار می‌رساند: علاوه بر حضور ایشان در تمامی بخش‌های خبری و برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون برای تبیین و تشریح صحیح مصوبه اخیر و مورد اشاره، از جناب آقای پورابراهیمی برای حضور در گفت‌و‌گوی ویژه شبکه دو سیما دعوت به عمل آمد ولی ایشان با وجود حضور در استودیو، قبل از شروع برنامه (طبق اعلام مسئولان پخش اخبار سیما)، با اعتراض به دعوت از میهمان دیگر برنامه (جناب آقای کاتب، عضو محترم کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه و بودجه)، متاسفانه از سازمان خارج می‌شوند. در ضمن قابل ذکر است در بخش‌های خبری روز گذشته رسانه ملی به طور کامل به موضوع مورد بحث پرداخته‌اند و نمایندگان محترمی نظیر حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در شبکه خبر و اقای دکتر فرهنگی در بخش خبری 19 شبکه یک سیما نیز در برنامه‌های زنده حضور یافته‌اند.»

اصرار هم کردیم اما ایشان نماندند

سردبیر گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما نیز در پی اظهارات یک نماینده که سه‌شنبه شب حاضر به حضور در این گفت‌وگو نشده بود، توضیحاتی داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سه‌شنبه شب گذشته گفت‌وگوی ویژه خبری با دعوت از نمایندگان مجلس و چند کارشناس به صورت حضوری و تلفنی بناداشت موضوع حذف یارانه‌های برخی اقشار را بررسی کند، اما یکی از این مهمانان از حضور در استودیو امتناع کرد .

محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق نماینده‌ای بود که با وجود حضور در سازمان صداوسیما حاضر به مشارکت در بحث مورد نظر نشد. وی روز چهارشنبه در نشست صبح مجلس شورای اسلامی به صداوسیما اعتراض کرد که چرا از نمایندگان مخالف این بحث برای حضور در استودیوی گفت‌وگوی ویژه خبری دعوت شده است.

علیرضا مصفا، سردبیر بخش گفت‌وگوی ویژه خبری درخصوص ترکیب مهمان‌های سه‌شنبه این برنامه گفت: «ما پس از اعتراض آقای پورابراهیمی به حضور نماینده مخالف، به ایشان اصرار کردیم که باید حضور داشته باشد و از مصوبه مجلس دفاع کند، اما وی گفت معذورم و صندلی ایشان نیز در برنامه خالی ماند.»

وی افزود: برای این که بتوانیم نماینده موافق این مصوبه را پیدا کنیم تا درباره آن توضیح بدهد، با آقای احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس ارتباط تلفنی در برنامه برقرار کردیم و تعجب می‌کنیم که آقای پورابراهیمی که دعوت شده بود، بعد از دیدن ترکیب مهمان‌ها، با آن‌که خود موجب اخلال در برنامه شد، اکنون معترض شده است .

غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و علیرضا صالح، معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و احمد امیرآبادی از مهمانان حاضر و تلفنی برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بودند که به بررسی مصوبه اخیر مجلس درباره حذف چند دهک یارانه‌بگیر پرداختند.

خبرها حاکی است غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار در واکنش به اعتراض پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق نسبت به برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: باید از آقای پورابراهیمی که تا صداوسیما هم آمد و از حضور در این برنامه خودداری کرد، علل عدم حضورش را جویا شد.

وی گفت: این که آقای پورابراهیمی دیروز (چهارشنبه) در صحن علنی، علنا صداوسیما را خطاب قرار دادند و به آن اعتراض کردند، انصاف نبود؛ زیرا صداوسیما مرا به عنوان مخالف و سخنگوی کمیسیون تلفیق را به عنوان موافق مصوبه دعوت کرده بود، اما آقای پورابراهیمی تا محل استودیو آمد، ولی در نشست شرکت نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها