jamejamnashriyat
کد خبر: ۸۹۵۱۷۶   ۲۵ فروردين ۱۳۹۵  |  ۰۰:۰۱

پرویز شیخ‌طادی دو فیلمنامه «آتش در نیستان» و «سربازان عاشورا» درباره زندگی شهید باکری را در دست نگارش دارد که فیلمنامه دوم تا سه ماه دیگر به پایان می‌رسد.

شیخ‌طادی درباره نگارش فیلمنامه زندگی شهید باکری به مهر گفت: نگارش این سریال را از دو ماه پیش آغاز کردم؛ کار کردن در مورد شخصیت‌های تاریخ معاصر بسیار مشکل است، بخصوص زندگی شهدای دفاع مقدس، چون خانواده‌ها و مسئولان و همرزمان شهید سخت به نویسندگان اعتماد می‌کنند.

شیخ‌طادی با اشاره به این که طرح کلی به سازمان صداوسیما تحویل داده شده است، بیان کرد: این سریال 13 قسمت دارد، اما ممکن است تا 18 قسمت نوشته شود. تاکنون سیناپس چهار قسمت کامل و به مرکز امور نمایشی سیما ارائه شده است.

این نویسنده و کارگردان درباره دشواری‌های تولید مجموعه «آتش در نیستان» هم گفت: با تلویزیون قرار گذاشتیم فیلمنامه‌ای که سازمان امکان تولید آن را ندارد، ننویسیم، اما هر قصه‌ای که قابلیت تولید داشت، پتانسیل‌هایش براساس عدد و رقم تولید بررسی شود تا کار را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: در تصمیم جدید قرار است با غنی کردن شهرک‌های تاریخی تلویزیونی و ایجاد یک محیط جدید، اتفاقات بنیادی‌تری رخ دهد.

شیخ‌طادی گفت: قالب آثار تاریخی با پروداکشن‌های سنگین تولید می‌شود که هم هزینه‌بر است و هم گاهی قصه و دیالوگ‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ما سعی داریم در سیستم جدید ترکیبی عمل کنیم و فضای کارهای تلویزیونی کره‌ای را با تاریخی خودمان بیامیزیم.

این کارگردان یادآور شد: سریال‌های کره‌ای اغلب قصه‌گو و داستان‌محور هستند و پروداکشن خاصی ندارند، اما از سناریوی قوی برخوردارند و با کلام، مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. ما هم باید بخشی از بار تولید را بر دوش دیالوگ‌ها بگذاریم تا هم رنگ و لعاب جدیدتری به کار بخشیم و هم از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنیم.

داستان سریال «آتش در نیستان» مربوط به جوانی ایرانی است که علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می‌کند و در این مسیر هم با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه برمی‌خیزد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

شنبه ساعت 4 اتفاق افتاد

ساعت چهار بار نواخت.../به مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»/گفتم: «همیشه پیش از آن‌که فکر کنی اتفاق می‌افتد/باید برای روزنامه تسلیتی بفرستیم...»

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

محتوای موفق را در اوج تمام کنیم

موفق‌ترین محتواها را باید در اوج تمام کرد و نباید این‌طور باشد که آن‌قدر یک برنامه را ادامه دهند که بیننده یا شنونده، زده شود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر