رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صدور قبض اخطار قطع برق و درخواست دریافت مبالغ مازاد از مشترکان توسط توانیر و شرکت توزیع برق تهران غیرقانونی است، گفت: توانیر مبالغ مازادی را که از مشترکان برق دریافت کرده، باید برگرداند.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۶

به گزارش فارس، محمدعلی پورمختار با اشاره به این‌که دریافت پول از مردم نیاز به مجوز قانونی دارد، افزود: وزارت نیرو، شرکت توانیر و شرکت توزیع برق تهران با صدور قبض اخطار قطع برق و ارسال آن به منازل مشترکان در حقیقت دنبال تامین ضرر 500 میلیارد تومانی خود است.

وی ادامه داد: در قانون بودجه درآمدی هزینه‌ای برای شرکت‌های تولید برق و توانیر دیده شده و این شرکت‌ها بر مبنای بودجه درآمد دارند و ریالی هم در اختیار دولت قرار نمی‌دهند، اما به هر حال این اقدام جدید شرکت توزیع برق مازاد بر قانون است.

پورمختار با تاکید بر این‌که مگر مردم مسئول تامین ضرر شرکت‌های برق هستند و شرکت توانیر برای جبران ضررهای خود باید دنبال راهکارهای دیگر باشد، تصریح کرد: این‌که شرکت توانیر اعلام می‌کند قبض‌های صادر شده برای اعلام اخطار قطعی برق هزینه دارد و برای اطلاع‌رسانی مشترکان بابت بدهی آنها به شرکت توزیع برق، یک توجیه است.

پورمختار اضافه کرد: این اقدام توانیر و شرکت توزیع برق تهران برای دریافت مازاد پول برق غیرقانونی است و این موضوع به مراجع قضایی ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که اقدام وزارت نیرو عملی مجرمانه است و پول‌هایی که از مردم گرفته شده باید به مردم برگردد، گفت: این‌که گفته می‌شود مشترکان تقاضای صدور قبض بدهی‌ها را دارند ـ که دارای هزینه‌هایی هم خواهد بود ـ چندان قابل دفاع نیست.

بتازگی شرکت توزیع برق تهران اقدام به دریافت هزینه مازاد صدور قبض برق از مشترکان کرده و آن مبلغ را به یک حساب غیردولتی واریز کرده که همین موضوع موجب ایرادات کمیسیون اصل 90 مجلس شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها