اعلام زمان سفر نخست وزیر ژاپن به ایران

نخست وزیر ژاپن به منظور گفتگو با رئیس جمهور ایران درباره تقویت روابط اقتصادی، مهر ماه به تهران سفر می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۷
اعلام زمان سفر نخست وزیر ژاپن به ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، شینزو آبه قصد دارد به منظور دیدار و گفتگو با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ماه اوت به ایران سفر کند.

یک منبع دولتی ژاپن اعلام کرد آبه در صورت سفر به ایران، اولین نخست وزیر ژاپن خواهد بود که از سال ۱۹۷۸ و پس از سفر تاکه ئو فوکودا نخست وزیر وقت این کشور به تهران، به ایران سفر می‌کند.

به گفته این منبع دولتی، هدف از سفر شینزو آبه به ایران تقویت همکاری‌های اقتصادی با این کشور غنی از منابع نفت و گاز اعلام شده است.

شینزو آبه همچنین در دیدار با حسن روحانی در خصوص تازه‌ترین تحولات سوریه و جنگ داخلی در این کشور بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

این منبع دولتی اعلام کرد نخست وزیر ژاپن امیدوار است اندکی قبل یا بعد از برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی توکیو در خصوص توسعه آفریقا، که قرار است اواخر ماه اوت، در کنیا برگزار شود، به تهران سفر کند.

دولت ژاپن علاوه بر این امکان برنامه ریزی سفر «آبه» را به عربستان سعودی، دیگر تولید کننده بزرگ نفت در جهان در دست بررسی دارد.

شینزو آبه پیش‌تر در جریان دیدار با حسن روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در ماه سپتامبر، برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرده بود.

ژاپن و ایران در ماه فوریه با هدف کمک به شرکت‌های ژاپنی در تسهیل تجارت با ایران در بحبوحه تشدید رقابت‌های خارجی بر سر دسترسی به بازار ایران، یک توافقنامه سرمایه‌گذاری دوجانبه امضا کرده بودند.

این توافقنامه پس از آن امضا شد که توکیو تحریم‌های اعمال شده بر ضد تهران را بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی برچید.

منبع: نسیم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها