به گزارش جام جم نوا، کریس گلدشایدر با این ادعا که در جریان تمرین برای اجرای «اپرای مرگ والکوری» اثر واگنر، شنوایی اش آسیب دیده است از رویال اپرا هاوس شکایت کرده است.
او می گوید این اتفاق سبب از بین رفتن آینده حرفه ایش شده است.
گلدشایدر مدعی است که مسئولان اپرا با قرار دادن سازهای بادی، درست پشت سرش، به شنوایی او به طرز بازگشت ناپذیری آسیب زدهاند.
اتحادیه نوازندگان می گوید که صدمه خوردن شنوایی، مشکل عمده برای نوازندگانی است که در ارکسترها می نوازند.
رویال اپرا هاوس حاضر به پذیرفتن مسئولیت نیست ولی حدود یک چهارم نوازندگانش از بیماری های شنوایی رنج می برند.
در اسناد دادگاه که به رویت بی بی سی رسیده است، گلدشایدر مدعی است که در سال ۲۰۱۲ شنوایی اش هنگام تمرین برای اجرای «اپرای مرگ والکوری» اثر واگنر در گود معروف رویال اپرا هاوس به طرز بازگشت ناپذیری آسیب دیده است.
صدای سازهای این اثر واگنر تا ۱۳۷ دسیبل اوج می گیرد که کم و بیش به اندازه صدای موتور جت است.
منبع: مهر
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد