jamejamonline
جامعه عمومی کد خبر: ۸۹۱۴۹۲   ۱۳ فروردين ۱۳۹۵  |  ۱۸:۲۰

نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در روزهای ابتدایی سال 95 تغییری نخواهد کرد.

کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس فعلا بدون تغییر

به گزارش جام جم آنلاین ، نرخ بلیت مترو و اتوبوس و کرایه های تاکسی تا تصمیم‌گیری نهایی شورا و فرمانداری تغییری نخواهد کرد.

مصوب افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی هنوز در هیچ بخشی ابلاغ نشده است و شهروندان تهرانی فردا ۱۴ فروردین با همان نرخ های سال ۹۴ از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد.

شورای شهر تهران در نیمه اسفند لایحه نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی را تصویب کرد. براساس تصمیم شورای شهر تهران نرخ کرایه های تاکسی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیط ها برای مسافرت های کمتر از ۱۰ کیلومتر به میزان ۵۰ تومان، مسیر های بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر به میزان ۱۰۰ تومان و برای مسافرت های بالای ۲۰ کیلومتر به میزان ۱۵۰ تومان افزایش می یابد.

نرخ بلیط های تک سفره از ۶۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان، دو سفره از ۱۰۰۰ تومان به ۱۱۰۰ تومان و حومه ای نیز ۱۲۰۰ تومان تعیین شده است.

بر این اساس مقرر شد کرایه اتوبوس ها در مسافت بین ۵ تا ۱۰ کیلومتر با ۵۰۰ ریال و از ۱۰ کیلومتر به بالا با ۱۰۰۰ ریال افزایش همراه باشد که این ارقام برای اتوبوس های عمومی است و در بخش اتوبوس های خصوصی افزایش ۱۵ درصدی مصوب شد.

فرمانداری تهران در روزهای پایانی سال به این مصوبه اعتراض کرده و در نخستین جلسه شورای شهر تهران اعضای پارلمان محلی پایتخت دراین خصوص تعیین تکلیف می کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
بیم و امیدهای روزهای کرونا زده

بیم و امیدهای روزهای کرونا زده

این روزها، روزهای سختی است. روزهایی که برگشتیم به محدودیت‌های پاییز ۱۳۹۹. روزهایی که آژیر قرمز کرونا یک‌بار دیگر در سراسر کشور به صدا در آمده است اما این بار سخت‌تر و نگران‌کننده‌تر. ابتلاها خانوادگی و سرعت انتقال بالا رفته است.

شلیک به محیط‌بان آزاد است!

شلیک به محیط‌بان آزاد است!

محیط‌بانان آسان می‌میرند، جنگلبانان آسان پر می‌کشند؛ هیچ‌کس هوای مردان طبیعت را ندارد، این زخمی است کهنه که شهادت بیش از ۱۶۰محیط‌ بان و جنگلبان در ۴۰سال گذشته آن را تایید می‌کند؛ زخمی که دوشنبه گذشته با شهادت دو محیط‌بان در زنجان دوباره سر باز کرد، زخمی که اگر ریشه‌های آن را جست‌وجو کنیم به کمبود نیرو، تجهیزات، آموزش، بی‌توجهی به استفاده از فناوری و ظرفیت جوامع محلی و سیاست‌های اشتباه خواهیم رسید.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر