انفجار کپسول گاز در پاساژ قیصریه سبزه‌میدان تهران 39 مجروح برجا گذاشته است. پزشکان وضعیت تعدادی از مصدومان را وخیم اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۰۲۷۷

به گزارش جام‌جم، مجتبی خالدی ، سخنگوی اورژانس کشور در این باره اظهار کرد: عصر چهارشنبه انفجار کپسول گاز در طبقه زیرزمین پاساژ قیصریه سبزه‌میدان تهران باعث مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد.

وی با بیان این‌که 24 مجروح این حادثه به بیمارستان سینا و 8 مجروح به بیمارستان لقمان و 7 مصدوم نیز به بیمارستان سیدالشهدا منتقل شدند، گفت: وضعیت تعدادی از مجروحان که به بیمارستان سینا منتقل شده‌اند وخیم است. رئیس اورژانس کشور هم با حضور در بیمارستان سینا به وضعیت این مصدومان رسیدگی کرد.

دکتر اسدالله موسوی، مدیر اورژانس تهران نیز درباره جزئیات این حادثه گفت: پس از اعلام انفجار در بازار طلافروشان یک دستگاه موتور آمبولانس در محل حاضر شد که با گزارش امدادگر و تشریح وضعیت پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس به محل اعزام شدند. وی افزود: تا ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه این حادثه تلفات جانی نداشته اما حال سه نفر از مصدومان وخیم است. یک شاهد عینی که در محل حادثه حضور داشت به میزان گفت: خیابان‌های منتهی به محل حادثه توسط پلیس مسدود شده و نیروهای پلیس که احتمال انفجار دوباره می‌دادند، محل را تخلیه کردند.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران که در محل حادثه حضور داشت به جام‌جم گفت: پنج دقیقه پس از این حادثه خود را به محل انفجار رساندم. انفجار کپسول گاز باعث خسارت به واحدهای طلافروشی شده بود که ماموران نیروی انتظامی بلافاصله محل را تحت حفاظت خود قرار داده و از سرقت‌های احتمالی جلوگیری کردند.

وی افزود: در زمان انفجار اغلب طلافروشی‌ها بخصوص بنکداران تعطیل بودند که این موضوع باعث کاهش تلفات شد. براساس آنچه من مشاهده کردم اغلب مجروحان زنان و کودکان بودند که برای خرید به بازار تهران آمده بودند. کشتی‌آرای درباره علت انفجار نیز گفت: استفاده از کپسول هوا - برش در مغازه طلافروشی و انفجار آن باعث مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد. این در حالی است که ما استفاده از کپسول هوا – برش در طلافروشی‌های بازار را ممنوع کرده بودیم. صاحب این طلافروشی به دور از چشم بازرسان اتحادیه و ماموران شهرداری و اماکن از این گاز استفاده کرده و کارش تخلف بوده است.

در حالی که اورژانس و رئیس اتحادیه طلافروشان اعلام کردند؛ انفجار گاز علت حادثه بوده است، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نظر دیگری دارد. سردار حسین ساجدی نیا در این باره گفت: در بررسی های اولیه پلیس مشخص شد استفاده از تی ان تی و دینامیت منتفی است و هیچ قصد خراب کاری در این باره وجود نداشت . انفجار به دلیل استفاده از مواد شیمیایی که اغلب در نارنجک نیز استفاده می شود، رخ داده است.

وی افزود: انفجار در یک مغازه ای که از یک سال قبل بسته بود و در راسته بازار بود رخ داده است.

پس از این حادثه سعید احمدبیگی ، بازپرس ویژه قتل تهران با حضور در محل انفجار و بیمارستان سینا، تحقیقات قضایی درباره این حادثه را آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها