مضجع منور حضرت ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) دیروز ودر آستانه سال نو و در مراسمی باشکوه، غبارروبی و عطرآگین شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و جمعی از مدیران استان و آستان قدس رضوی و علما و استادان حوزه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حاج هاشم روغنی و حجت‌الاسلام مهدی شجاع از قاریان بین‌المللی بارگاه منور رضوی به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند و به صورت همزمان در ضریح مطهر حضرت رضا(ع) نیز گشوده شد و نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه‌ای از ارادتمندی به ساحت حضرت شمس‌الشموس را متجلی ساخته بود، از ضریح مطهر خارج شد.

در ادامه مراسم که با نوای مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، امیر عارف، علی ملائکه و احمد واعظی در مدح و منقبت ساحت مقدس حضرت رضا(ع) و نوحه‌خوانی در سوگ شهادت حضرت صدیقه اطهر (س) همراه بود، حجج اسلام محمدی گلپایگانی، رئیسی و علی واعظ‌طبسی و آیات علم‌الهدی، رسولی‌محلاتی و خلخالی وارد ضریح مطهر شدند و ضمن غبارروبی فضای داخل ضریح، سنگ مضجع منور را با گلاب ناب شست‌وشو دادند . حسن ختام این مراسم که در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد نیز تلاوت فرازهای زیارت شریف امین‌الله توسط علی خوش‌چهره بود که با همنوایی حاضران در مراسم همراه شد.

پس از پایان مراسم غبار‌روبی نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی همراه با جمعی از شرکت‌کنندگان، بر مزار حضرت آیت‌الله واعظ‌طبسی، تولیت فقید آستان ملائک پاسبان رضوی حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره آن فقید سعید را گرامی داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها