روحانی در نشست خبری با رییس جمهور ویتنام:

توافق ایران و ویتنام برای همکاری در مبارزه با تروریسم +عکس

استقبال روحانی از رییس جمهوری ویتنام +عکس

ترانگ تان سانگ رییس جمهوری ویتنام که عصر یکشنبه به تهران آمده است؛ صبح امروز در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۹
استقبال روحانی از رییس جمهوری ویتنام +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، ترانگ تان سانگ در سفر سه روزه به تهران، قرار است با مقامات بلندپایه کشورمان دیدار و گفت و گو کند.
وی در این سفر در خصوص افزایش روابط دوجانبه به ویژه در بخش اقتصادی، مالی، بانکی و نفت و گاز با مقامات کشورمان گفت وگو خواهد کرد.
رییس جمهوری ویتنام چندی پیش با استقبال از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، این توافق را باعث صلح و ثبات منطقه ای و جهانی دانست و بر توسعه مناسبات دو کشور در دوره جدید تاکید کرد.
وی همچنین با استقبال از توسعه مناسبات بین هانوی - تهران خواستار تقویت همکاری ها در بخش نفت، کشاورزی، گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری شده بود.
مناسبات اقتصادی ایران و ویتنام از 80 میلیون دلار در سال 2010 میلادی به 300 میلیون دلار در سال 2013 رسید و اکنون دو کشور گام هایی برای گسترش مناسبات اقتصادی در دوران پساتحریم برداشته اند.
ایران آمادگی بخش خصوصی خود را برای سرمایه گذاری و ارائه خدمات فنی مهندسی در ویتنام اعلام کرده است و رئیس جمهوری کشورمان پیشتر تاکید کرده بود.
ویتنام و ایران روابط دیپلماتیک خود را سال 1973 برقرار کردند و از آن زمان تاکنون رایزنی های سیاسی و اقتصادی بسیاری بین مقام های عالیرتبه دو کشور انجام شده است.
روسای جمهوری ایران و ویتنام پس از پخش سرود ملی دو کشور؛از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیدند. سپس دو رییس جمهوری وارد مذاکرات دوجانبه شدند.
به گزارش ایرنا پس از پایان این گفت و گو؛ مذاکرات هیات های عالی رتبه ایران و ویتنام با حضور روحانی و ترانگ تان سانگ برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها