ورزش بانوان در سالی که گذشت، پر بود از لحظات شیرین افتخارآفرینی و موفقیت. لحظات نابی که ورزش ما تا قبل از این کمتر نظیر آنها را دیده بود.
کد خبر: ۸۸۹۰۹۷

از اولین‌ها گرفته تا بالاترین‌ها. آنچه در ادامه می‌آید چند برش از لحظه‌های تاریخی ورزش ایران در سال 94 است:

28 اردیبهشت؛ روزی که نخستین مدال جهانی تکواندو ایران در رقابت‌های جهانی بانوان به دست آمد. این افتخار تاریخی نصیب کیمیا علیزاده شد. نابغه 18 ساله ورزش ایران در بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) در روسیه، با پیروزی مقابل چینه لویس آمریکایی، نفر اول المپیک لندن دست به کار بزرگی زد و با صعود به نیمه‌نهایی رقابت‌های جهانی مدال برنز را از آن خود کرد.

14 شهریور؛ روزی که بزرگان تیراندازی جهان مقهور بانوی تیرانداز ایرانی شدند. الهه احمدی در فینال فینالیست‌های جام‌جهانی تیراندازی که در مونیخ آلمان برگزار شد، در ماده تفنگ 10 متر بادی زنان با کنار زدن چهره‌های نامداری چون یی سیلینگ قهرمان المپیک لندن، با 207/5 امتیاز روی سکوی قهرمانی ایستاد.

4 مهر؛ روزی که اولین قهرمانی بانوان ایران در رشته‌های تیمی در آسیا به دست آمد. تیم ملی فوتسال بانوان با شایستگی و با عبور از تیم قدرتمند ژاپن در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا، جام قهرمانی را از مالزی به تهران آورد. شاگردان فروزان سلیمانی برای تاریخ‌ساز شدن، در دو بازی حساس نیمه نهایی و فینال، دروازه خود را بسته نگه داشتند و با اقتدار روی سکوی قهرمانی آسیا ایستادند. فرشته کریمی هم به عنوان بهترین بازیکن مسابقات معرفی شد.

17 آبان؛ روزی که تا همیشه ورزش ایران به آن افتخار می‌کند. زهرا نعمتی، بانوی کماندار ایران که در رقابت‌های پارالمپیک لندن موفق شد به‌عنوان نخستین بانوی مدال‌آور تاریخ ورزش کشور در بازی‌های پارالمپیک لقب بگیرد، به افتخار بزرگ دیگری دست پیدا کرد و توانست سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک 2016 ریو را هم به دست بیاورد.

23 آبان؛ روزی که کاراته ایران طعم نخستین طلای جهانی خود را در بخش بانوان چشید. زهره برزگر کاراته‌کــای وزن
55 -کیلوگرم تیم ملی زیر 21 سال دختران، در نهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در اندونزی، با پیروزی برحریفانی از شیلی، چین، ونزوئلا، مجارستان و ویتنام قهرمان جهان شد.

27 آبان؛ روزی که بانوان ووشو کار در سه فینال رقابت‌های جهانی حریفان خود را شکست دادند و سه طلای ارزشمند را به گردن آویختند. صدیقه دریایی در وزن 60 کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن 65 کیلوگرم و مریم هاشمی در وزن 70 کیلوگرم سه سانداکار افتخارآفرین تیم ملی بودند که در رقابت‌های جهانی اندونزی خوش درخشیدند و هر سه نفر در یک روز عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردند.

سوم بهمن؛ روزی که افتخار پرچمداری کـاروان ایران در المپیک به یک ورزشکار بانو رسید. زهرا نعمتی، نماینده شایسته تیروکمان معلولین کشورمان که هر دو سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک 2016 را به دست آورد، با تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو انتخاب شد. پیش از این لیدا فریمان و هما حسینی به‌عنوان ورزشکاران بانو در المپیک‌های 1996 آتالانتا و 2008 پکن پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان بودند.

22 بهمن؛ روزی که فوتبال بانوان به دو چهره خود بابت حضور در میان نامزدهای بهترین بازیکن سال افتخار کرد. فرزانه توسلی و فرشته کریمی با بازی‌های خوبشان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و رقابت‌های جهانی گواتمالا، به عنوان یکی از ده نامزد بهترین دروازه‌بان و بهترین بازیکن فوتسال بانوان در سال 2015 معرفی شدند.

4 اسفند؛ روزی که دنیا دختران شطرنج‌باز ایران را ستود. ساراسادات خادم الشریعه، که با 17 سال سن به عنوان اولین نماینده شطرنج ایران در رقابت‌های گرند‌پری شطرنج زنان شرکت کرده است، در دومین مرحله این رقابت‌ها در تهران، در حضور بزرگان شطرنج جهان عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. سارا تا قبل از دور پایانی هیچ شکستی در کارنامه نداشت و حتی می‌توانست قهرمان گرند پری جهانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها