طرح نجات 3هزار معتاد خیابانی پرخطر از شنبه 29بهمن ماه درتهران با اولویت معتادان تزریقی بی خانمان با شرط سنی 20تا 50سال اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۹

صفاتیان ، مدیرکل درمان و بازتوانی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام آغاز این طرح که اولین هماهنگی دولت جدید در موضوع اعتیاد است ، گفت : این طرح بر اساس مصوبه 118ستاد مبارزه با مواد مخدر، با این نگاه که وزارت بهداشت ، سازمان های بهزیستی و زندان ها، مداخله کامل در سیستم بهداشتی و مراقبت های درمانی داشته باشند، به اجرا درمی آید.
به گفته وی بر این اساس تنها معتادان تزریقی بی خانمان ، با شروط سن 20تا 55سال ، نداشتن گواهی پزشکی و تحت درمان نبودن ، فاقد معلولیت جسمی و بیماری شدید جسمی و روانی بودن و معتادان دارای ضوابط تشخیص روانپزشکی به دور از خشونت ، جمع آوری خواهند شد.
وی در گفتگو با ایسنا با اشاره به این که مسوولیت جمع آوری معتادان بر عهده ماموران نیروی انتظامی است، تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی برای اجرای طرح در دوره آموزشی توجیهی که از سوی مسوولان بهداشتی برگزار می شود شرکت کرده و برای جمع آوری نیز باید حتما با مشاهده جای تزریق اطمینان حاصل کنند که معتاد تزریقی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها