یکی از موضوعات مهم دوران نوزادی و کودکی، وزن‌گیری بچه‌ها ست. البته بسیاری از آنها بخوبی شیر می‌خورند و وزن اضافه می‌کنند؛ اما در این میان نوزادانی هم هستند که درست و حسابی شیر نمی‌خورند و آن را در دهان خود نگه می‌دارند. بد نیست بدانید مشکل نگه‌‌داشتن شیر در دهان نوزاد به سنش بستگی دارد و دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. پدران و مادران باید بدانند نوزاد برای شیر خوردن یا خوردن دارو از حالت مکش استفاده می‌کند و زبان خود را زیر سینه مادر، پستانک یا قاشق قرار می‌دهد. در این حالت به دلیل ساختار زبان نوزادان، حرکات زبان رو به بیرون است. به همین دلیل شاید پدر و مادر تصور کنند کودک مشکلی دارد که شیر نمی‌خورد.
کد خبر: ۸۸۴۸۲۷

در این میان، غوز کردن نوزاد، غر زدن، غل زدن شیر در دهان و حرکت سر به یک طرف همراه با گریه از جمله علائم نگه ‌داشتن شیر در دهان است. البته گاهی اوقات، این نوزادان به دلیل مشکل قورت دادن، برفک و التهاب دهان، ریفلاکس معده، زخم بودن حلق، مشکلات تکاملی و مغزی، ناهماهنگی عصبی و عضلانی حلق، حنجره و... قادر به قورت دادن شیر نیستند. همچنین حالاتی که باعث پریدن شیر به گلو می‌شود یا ترس غریزی از خفه شدن، از دیگر دلایلی هستند که باعث می‌شوند نوزاد، شیر را در دهان خود نگه دارد.

در این صورت نوزاد دچار اختلال در وزن‌گیری می‌شود و اگر مشکل ایجاد شده به موقع درمان نشود، زمینه بروز زخم‌های گوارشی و پوسیدگی دندان‌های شیرخوار را فراهم می‌کند. با این حساب، والدین باید هرگونه خود درمانی را کنار بگذارند و برای درمان فرزندشان به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنند تا مشکل بررسی و نوزاد تحت درمان قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها