وزیر کشور با اشاره به این که تخلف‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف در طرح پدیده شاندیز مشهد روی داده، از اقدامات اصلاحی برای احیای این طرح و حفظ حقوق مردم و سرمایه‌گذاران آن خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران وضع این طرح را از نظر حجم تخلفات، نوع عملکرد و سکوت مسئولان، نادر و متفاوت خواند و افزود: تملک 30 هکتار زمین به صورت غیرقانونی و تغییر کاربری آن، تملک و ساختمان‌سازی در 5/5 هکتار مسیر رودخانه که هیچ قانونی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و 800 هزار متر مربع ساخت و ساز غیرقانونی بدون طرح جامع و تفصیلی و امثال آن، بخشی از تخلفات این مجموعه است .

او به عزم دولت تدبیر و امید برای احقاق حق مردم در این پروژه اشاره کرد و گفت: پرونده همه مسئولانی که از سال 1386 در این پروژه کوتاهی و سهل‌انگاری کرده‌اند، آماده شده تا با ارائه به قوه قضاییه، با آنان برخورد شود.

وزیر کشورهمچنین اعلام کرد: مقرر شده است هیات‌مدیره شرکت پدیده به طور کامل تغییر کند و اعضای آن متشکل از بانک‌ها و مؤسسات مالی مربوط، نمایندگان سهامدار و یک نفر از هیات مدیره قبلی باشد، ضمن آن‌که بدهی این شرکت باید بابت تخلف‌ها و تملک‌های غیرقانونی آن به دولت پرداخت شود که نسبت به تسویه آنها فرصت داده شده است. رحمانی‌فضلی افزود: همچنین ارزش سهام مردم متناسب با حسابرسی و ارزشگذاری واقعی در این حوزه تعیین و اجازه تبلیغ رسمی نیز به آن داده خواهد شد که با این کار سهام این شرکت بعد از حل مشکلات با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها