آرسنال ـ بارسلونا در لندن، یوونتوس ـ بایرن‌مونیخ در تورین

شب‌نشینی با غول‌های فوتبال اروپا

قرعه، این بار لیگ قهرمانان اروپا را خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت به اوج هیجان رساند. امشب چهار تیم بزرگ اروپایی باید در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌ها به مصاف هم بروند تا دو مدعی قهرمانی وداعی زودهنگام و البته تلخ با این رقابت‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۵

آرسنال ـ بارسلونا در لندن و یوونتوس ـ بایرن‌مونیخ در تورین. این دو بازی آن‌قدر جذاب است که فوتبالدوستان زیادی در دنیا به خاطر همزمان بودن و این‌که نمی‌توانند هر دو بازی را به طور کامل تماشا کنند، حسرت بخورند.

امشب و از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران، بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی بازی‌ها در ورزشگاه امارات به مصاف آرسنال می‌رود. هنوز خیلی‌ها دو تقابل تماشایی بارسا و آرسنال در دو فصل متوالی 2010 و 2011 را فراموش نکرده‌اند. چهار دیدار مهیجی که مجموعا 16 گل داشت و هر دو با برتری تیم اسپانیایی به پایان رسید. بارسا در فینال لیگ قهرمانان 2006 هم آرسنال را 2 بر یک برد تا برنده همه رویارویی‌های این دو تیم در مراحل حذفی لیگ قهرمانان باشد. حالا دو تیم یک بار دیگر در مرحله حذفی به مصاف هم می‌روند و به نظر می‌رسد آرسنال باید خود را برای یک شکست دیگر آماده کند. بارسا این روزها در اوج آمادگی قرار دارد و حذف زودهنگامش از لیگ قهرمانان در حقیقت یک شگفتی بزرگ محسوب می‌شود.

هدف بزرگ تیم لوئیس انریکه دفاع از عنوان قهرمانی در اروپاست. بعد از میلان در سال 1990، دیگر هیچ تیمی نتوانست دو سال متوالی قهرمان شود و بارسلونا امیدوار است این طلسم را بعد از 26 سال بشکند. آنها در شرایطی به مصاف آرسنال می‌روند که رکورد 13 پیروزی پیاپی در لالیگا و لیگ قهرمانان را یدک می‌کشند. در این 13 بازی، آبی و اناری‌پوشان 43 گل به ثمر رسانده‌اند یعنی به طور میانگین در هر بازی بیش از سه گل. آرسنال که در خط حمله به گلزنی اولیویه ژیرو، آلکسیس سانچس و مسوت اوزیل متکی است با خطر بزرگ مثلث بارسا در این دیدار مواجه است. لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار در بهترین روزهای خود به سر می‌برند. البته روی کاغذ MSN بارسلونا در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان همان اندازه گلزنی کرده که مثلث آرسنال؛ یعنی 13.

البته در مورد مسی یک قانون نانوشته وجود دارد که شاید امشب مانع از گلزنی او شود. ستاره شماره 10 بارسلونا تاکنون نتوانسته دروازه پیتر چک را باز کند. سایت یوفا در پیش بازی دیدار تیم‌های آرسنال و بارسلونا با اشاره به این موضوع می‌نویسد: پیتر چک در فصل 05 ـ 2004 که چلسی، بارسلونا را حذف کرد، در میدان حضور داشت. او در فصل 12 ـ 2011 نیز یک ضربه پنالتی را از مسی گرفت تا باعث صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان شود.

حالا پیتر چک در دروازه آرسنال ایستاده و امیدوار است همچنان دروازه خود را مقابل لیونل مسی بسته نگه دارد. هرچند در مورد سوارز و نیمار مطمئنا سدی به نام پیتر چک، به تنهایی کافی نیست.

نبرد شکست‌ناپذیرها در تورین

برخلاف آرسنال و بارسلونا، پیش‌بینی تیم صعودکننده در بازی دو صدرنشین سری A و بوندس‌لیگا زیاد ساده نیست.

در تورین جایی که دو تیم شکست‌ناپذیر یوونتوس و بایرن‌مونیخ مقابل هم قرار می‌گیرند.

بایرن در ده بازی گذشته‌اش شکستی نداشته است و یوونتوس هم 14 بازی بدون باخت را سپری کرده تا به حریف قدرتمند آلمانی‌اش برسد؛ 14 بازی بدون شکست که 13 تای آن برد بوده است.

البته یووه خاطره‌خوشی از باواریایی‌ها ندارد. بایرن در فصل 13ـ2012 برای کسب پنجمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا دو شکست سخت به یوونتوس تحمیل کرد. در مجموع این دو تیم هشت بار در لیگ قهرمانان به مصاف هم رفته‌اند که سهم یوونتوس سه پیروزی و سهم بایرن چهار پیروزی بوده است.

آنچه بر جذابیت بازی امشب دو تیم می‌افزاید حضور چهره‌های آشنا در مقابل تیم‌های سابق خود است. ماریو ماندژوکیچ، مهاجم یوونتوس در 74بار حضور خود برای بایرن در سال‌های 2012 تا 2014، 39 گل به ثمر رساند و دو عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را کسب کرد. او در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بورسیادورتموند در سال 2013، گلزنی کرد. وی بعد از یک ماه دوری از میادین به علت مصدومیت، شنبه تمرین را از سرگرفت و احتمال دارد امشب یکی از نفرات ترکیب یوونتوس باشد. این دیدار برای آرتورو ویدال و کینگزلی کومن هم فرصتی برای بازگشت به تورین است. این دو بازیکن تابستان گذشته از یوونتوس به بایرن منتقل شدند.

بایرن در این بازی می‌تواند به حضور فرانک ریبری و ماریو گوتزه امیدوار باشد. البته یروم بوآتنگ و خاوی مارتینس به دلیل آسیب‌دیدگی به بازی نمی‌رسند. توماس مولر در خصوص این بازی گفت: ما در بازی با دارمشتات خیلی موقعیت از دست دادیم، اما در بازی با یوونتوس باید خیلی هوشمندانه‌تر عمل کنیم.

توصیف جالب آنری در مورد مسی

اسطوره باشگاه آرسنال در آستانه دیدار امشب تیم‌های سابقش به ستایش از لیونل مسی پرداخت و توصیف جالبی را درباره این ستاره بزرگ به کار برد. تیری آنری در گفت‌وگویی با روزنامه سان عنوان کرد: برای دیدن مسی و بارسلونا در ورزشگاه امارات، بی‌تابی می‌کنم. چه بسا تنها هوادار آرسنال باشم که آرزوی دیدن مسی و بارسلونا را در ورزشگاه امارات دارم. مسی اگر آماده باشد، نمی‌توان او را متوقف کرد. این بازیکن در بیرون از میدان بسیار آرام است، اما در داخل زمین همچون درنده‌ای است که می‌خواهد شکارش را نابود کند. او ادامه داد: چند سال پیش به شوخی به مسی گفتم حتی اگر باشگاه بارسلونا برای کشاندن هوادار به ورزشگاه بلیت‌های خود را مجانی کند، باز هم کسانی هستند که برای دیدن او پول پرداخت کنند. نبوغ مسی را ده سال پیش در دیدار برابر چلسی دیدم. در آن دیدار، بازیکنان چلسی مدام مسی را می‌زدند، اما او سرپا می‌ایستاد و می‌جنگید. او فوق‌العاده است و با تلاش زیاد به این جایگاه رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها