خبر سلامت

مادران شاغل، نوزادان کم وزن به دنیا می‌آورند

عضو انجمن متخصصان زنان و زایمان، نداشتن استراحت و تغذیه ناکافی را از جمله مشکلات زنان باردار شاغل برشمرد و گفت: احتمال این که زنان شاغل نسبت به زنان خانه‌دار، نوزادانی با وزن غیر معمول به دنیا بیاورند بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۳۵۳۵

به گزارش جام‌جم، دکتر عبدالرسول اکبریان افزود: مراقبت دوران بارداری برای زنانی که شاغل هستند بسیار اهمیت دارد، زیرا زنان شاغل چون زمان کمتری به خود اختصاص می‌دهند، در واقع تغذیه آنها به صورت کامل رعایت نمی‌شود و اصولا بچه‌هایی کوچک‌تر از وزن معمولی به دنیا می‌آورند. استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: زنان شاغل، استرس بیشتری نسبت به زنان خانه‌دار دارند و این مساله فشار خون آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که زنان باردار باید به تغذیه و استراحت خود توجه کنند و از هرگونه استرس به‌شدت بپرهیزند.

«استئوتومی» روشی‌موثر برای اصلاح کجی زانو

افرادی که دچار اختلال حرکت، درد یا کجی زانو شده‌اند از طریق جراحی به روش استئوتومی درمان می‌شوند و کجی‌های استخوانی در آنها کاملا اصلاح می‌شود.‌ دکتر کیوان احدی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: در این روش، استخوانی که دچار انحراف یا کجی شده است، بریده و دوباره و در شرایط مناسب‌تر روی استخوان ثابت می‌شود. افرادی که دچار کجی زانو به دلایل مختلف مانند ابتلا به پا پرانتزی یا بد شکلی زانو بعد از گچ گرفتگی هستند می‌توانند نسبت به اصلاح کجی‌های زانو با این روش اقدام کنند.‌ وی تاکید کرد: بیماران باید توجه داشته باشند تا دو هفته بعد از باز شدن گچ ممکن است افراد اختلالاتی در شکل استخوان احساس کنند که این مقدار طبیعی است؛ اما اگر بعد از این مدت استخوان به حالت عادی بازنگشت بیماران باید دوباره به پزشک مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها