در حالی که سکه طلا در چند سال اخیر بین 800 تا 900 هزار تومان از ثبات نسبی برخوردار بود، دیروز با افزایش 66 دلاری قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد از مرز یک میلیون تومان گذشت.
کد خبر: ۸۸۱۴۳۳

به گزارش جام‌جم، روند افزایشی قیمت سکه که از روزهای گذشته آغاز شده بود، دیروز هم ادامه یافت تا جایی که قیمت سکه تمام طرح جدید با 36 هزار تومان رشد یک میلیون و 11 هزار تومان معامله شد.

نرخ هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با 18 هزار تومان افزایش 560 هزار تومان و هر ربع سکه نیز با 9000 تومان رشد، 268 هزار تومان فروخته شد.

هر قطعه سکه یک گرمی همانند چهارشنبه هفته گذشته، 180 هزار تومان بود. در معاملات دیروز یک گرم طلای 18 عیار 103 هزار تومان قیمت خورد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز به 1238 دلار افزایش یافت. در همین زمینه محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران رشد نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی را عامل رشد قیمت سکه تمام به بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد. وی افزود: نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی در معاملات روز جمعه (23 بهمن) جهش 66 دلاری داشت و این موضوع بر بازار داخل تأثیر گذاشت. البته به‌طور عادی بازار سکه و طلا روز شنبه با هیجان مواجه است و این امر نیز به رشد قیمت‌ها دامن زد.

رشد تقاضا بی‌تأثیر نیست

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به این‌که برگزاری مراسم‌های مختلف مثل عروسی و دادن عیدی توسط برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها را شاهدیم، میزان خرید سکه افزایش یافته و همین موضوع منجر به افزایش قیمت آن شده است.وی با بیان این‌که روند افزایشی قیمت سکه تا اواسط فروردین یعنی تا پایان نوروز 1395 ادامه خواهد داشت، افزود:‌ با توجه به این‌که در همین ماه ایام سوگواری نیز داریم، ممکن است برخی مراسم‌ها به فروردین موکول شود که باعث می‌شود تقاضا در آن ایام هم ادامه داشته باشد.محمدولی بیان کرد: بعد از اجرای برجام، تقاضای خرید ارز از سوی تجار افزایش یافته و همین موضوع تاثیراتی را در بازار طلا به همراه داشت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی با اشاره به بازار جهانی طلا نیز گفت: حدود یک ماه اخیر برخی کشورها از جمله چین، کویت، عربستان و اسپانیا حجم بالایی طلا از بازارهای جهانی خریداری کردند که منجر به افزایش تقاضای در بازار جهانی شد و این در حالی است که ذخایر طلا در دنیا نیز در حال اتمام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها