بعد از فرزانه توسلی به‌عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان سال، نام فرشته کریمی هم به فهرست نامزدهای دریافت عنوان برترین فوتسالیست زن دنیا در سال ۲۰۱۵ اضافه شد تا فوتسال ایران با داشتن دو نامزد بعد از برزیل، اسپانیا و پرتغال سرآمد باشد.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۲

پایگاه اینترنتی فوتسال پلنت، در شانزدهمین دوره از معرفی برترین فوتسالیست‌های زن سال، فهرستی ده نفره از برترین‌های این رشته در بخش زنان سال 2015 را منتشر کرد که نام فرشته کریمی، بازیکن هجومی تیم ملی فوتسال ایران هم در میان آن دیده می‌شود.

کریمی سال گذشته همراه با تیم ملی فوتسال بانوان ایران عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد و جایزه بهترین بازیکن مسابقات را نیز از آن خود کرد. او که سال گذشته هم نامش در میان نامزدهای بهترین بازیکن فوتسال جهان قرار داشت، درباره حضور دوباره‌اش در میان ده بازیکن برتر فوتسال زنان جهان گفت: هر کسی که به چنین افتخاری می‌رسد خوشحال است. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و از این که در میان بهترین‌های جهان حضور دارم، افتخار می‌کنم. این‌که نام بازیکنی از ایران در این فهرست دیده می‌شود، جای خوشحالی دارد.

بهترین بازیکن فوتسال زنان آسیا با اشاره به حضور فرزانه توسلی در میان بهترین دروازه‌بان دنیا افزود:‌ حضور دو بازیکن ایرانی در میان نفرات برتر جهان ثابت می‌کند که فوتسال زنان ایران فراتر از آسیاست. امیدوارم رقم خوردن چنین اتفاقی باعث توجه بیشتر مسئولان به ما شود و در ایران همه باور کنند که ما توانایی بالایی داریم و اگر امکانات و شرایط برایمان مهیا شود، می‌توانیم به جایگاه‌های بالاتری هم برسیم.

9 نامزد دیگر دریافت جایزه بهترین فوتسالیست زن دنیا در سال 2015 عبارتند از: آماندانیا (برزیل)، آنا آزودو (پرتغال)، لوسیلیا رنر لو (برزیل)، کارولین داسیلوا مارسیانو نگا (برزیل)، دانیله صوفیا پیسکو (پرتغال)، آلکساندرا ساموردووا (روسیه)، تاتیانه دبیاسی تاتی (ایتالیا)، وانسا کریستینا پریرا (برزیل)، وانسا سوتلو کینتلا (اسپانیا).

با در نظر گرفتن فهرست ده نفره نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال، بعد از برزیل با هشت نماینده و پرتغال و اسپانیا با سه نماینده، فوتسال ایران در کنار روسیه با دو نماینده بیشترین سهم را در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن و دروازه‌بان 2015 دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها