دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، با بیان این‌که خشکاندن ریشه گروه‌هایی چون داعش در کنار کار نظامی، نیازمند مقابله فکری و فرهنگی است تصریح کرد: تمام علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی بر مشروعیت نداشتن اقدامات گروه‌های تروریستی تکفیری متفق هستند.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی شمخانی در افتتاحیه همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم، با اشاره به این‌که شکل و ماهیت تروریسم از جمله بیوتروریسم، تروریسم سایبری، تروریسم نامرئی، تروریسم ذهنی، تروریسم نرم‌افزاری و تروریسم تکفیری روز به روز پیچیده‌تر می‌شود، اظهار کرد: تروریسم با گذشت زمان از شکل اولیه آن، یعنی یک عمل خشونت‌آمیز فیزیکی به تروریسم اقتصادی، فرهنگی، دولتی و مانند آن تغییر شکل داده است. وی با تاکید بر اهمیت نقش نخبگان در مقابله با تروریسم تکفیری عنوان کرد: هرچند گسترش داعش در چارچوب اقدام برخی کشورها برای ایجاد و اشاعه تفکر تکفیری انجام شده است، این جریان خطرناک و ضدبشری فراسرزمینی است و مقابله با آن محدود به منطقه‌ای خاص نمی‌شود.

شمخانی، الگوی انقلاب اسلامی را نقطه مقابل تفکر تکفیری برشمرد و گفت: جذب شدن به گروه‌های تروریستی ناشی از جهل به اسلام و گرفتار بودن در فقر اجتماعی ـ اقتصادی است و از این رو حضور آگاهانه جوانان و نخبگان اسلامی با هدایت عالمان دینی در حوزه‌های مختلف زایل‌کننده تفکر تکفیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها