بعد از شکست غیرمنتظره سرنا ویلیامز مقابل انجلیک کربر آلمانی در فینال مسابقات زنان اوپن استرالیا، هیچ بعید نیست شماره یک رنکینگ مردان نیز استرالیا را با شکست در دیدار فینال ترک کند.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۰

امروز و از ساعت 17 به وقت تهران نواک جوکوویچ صرب، نفر اول رنکینگ دنیا برای کسب عنوان قهرمانی نخستین گرنداسلم سال 2016، به مصاف اندی ماری، نفر دوم رنکینگ و قهرمان المپیک 2012 لندن می‌رود؛ یک فینال تمام عیار که شاید در المپیک 2016 ریو هم تکرار شود.

خیلی‌ها اوپن استرالیا را تورنمنت مورد علاقه جوکوویچ می‌دانند. تورنمنتی که از سال 2008 تاکنون با پنج قهرمانی این تنیسور صربستانی همراه بوده است. نواک که در سه بازی نخست خود در این تورنمنت حتی یک ست هم به حریفان نداد در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل گیل سیمون دو ست را واگذار کرد تا در یک ماراتن دشوار با نتیجه 3 بر 2 این حریف را شکست بدهد. با این حال او در دو بازی بعدی خود مقابل نیشیکوری از ژاپن و راجرر فدرر فقط یک ست را واگذار کرد تا با اقتدار قدم به دیدار نهایی رقابت‌های اوپن استرالیا بگذارد.

فدرر عامل دو شکست آخر جوکوویچ در فصل 2015 بود. او در فینال تور جهانی در لندن و فینال ATP سینسیناتی جوکوویچ را شکست داد، اما در مسابقات اوپن استرالیای امسال شرایط طور دیگری رقم خورد. جوکوویچ در دو ست اول با نتایج 6ـ2 و 6ـ1 این حریف سرشناس را شکست داد و در پایان مسابقه نیز گفت: دو ست اول بازی مقابل راجر فدرر، بهترین بازی‌های عمرش در مقابل او بوده است.

پیروزی آسان جوکوویچ مقابل فدرر در حالی بود که خیلی‌ها فکر می‌کردند کار اندی ماری در نیمه اوپن استرالیا به مراتب آسان‌تر از جوکوویچ باشد؛ پیش‌بینی که غلط از آب درآمد. ماری که در یک‌چهارم نهایی مقابل دیوید فرر با نتیجه 3 بر یک پیروز شده بود، برای راهیابی به فینال بیش از چهار ساعت با رائونیک کلنجار رفت تا در نهایت توانست در5 ست این حریف سرسخت را شکست بدهد. با این حال ماری شرایط خودش را برای کسب نخستین قهرمانی در سال 2016 مطلوب می‌داند.

او در آستانه فینال امروز گفت: بعد از سال 2014 که سال سختی برایم بود و آسیب‌دیدگی‌ داشتم، اکنون به شرایط خوبی رسیدم و فکر می‌کنم شانس زیادی دارم. باید سخت کار کنم و تا امتیاز آخر این بازی تلاش خواهم کرد.

فینال امروز اوپن استرالیا سی ‌و ‌یکمین تقابل تاریخ نواک جوکوویچ و اندی ماری به‌شمار می‌رود. در 30 مصاف قبلی 21 بار تنیسور صرب پیروز شده و 9 بار هم تنیسور انگلیسی برنده از زمین خارج شده است.

شکست سرنا ویلیامز

در فینال رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا در گروه زنان، سرنا ویلیامز مغلوب حریف آلمانی خود شد و نتوانست به قهرمانی در این مسابقات دست پیدا کند.

ویلیامز دیروز 2 بر یک و با نتایج 6ـ4، 3ـ6 و 6ـ4 از آنجلیک کربر شکست خورد.

سرنا ویلیامز تاکنون 21 بار در مسابقات انفرادی گرنداسلم قهرمان شده است. این در حالی است که کربر برای اولین‌بار در این مسابقات قهرمان گرنداسلم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها