چهره ها و نظرها

تقاضای آمریکا از ناتو برای مقابله با داعش

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: آمریکا از این سازمان تقاضای انجام پروازهای نظارتی و شناسایی موسوم به «آواکس» را برای مقابله با داعش در سوریه کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۷

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: در حال بررسی درخواست برای استفاده سیستم کنترل و هشدار هوایی ناتو علیه داعش هستیم.

وی افزود: روش‌های مختلفی را برای حمایت از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مدنظر داریم، اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

ناتو در جنگ سوریه وارد نشده است، اما هم‌پیمانانی نظیر آمریکا، فرانسه و انگلیس از سال 2014 حملات هوایی را علیه آنچه مواضع تروریستی در عراق و سوریه می‌خوانند انجام داده‌اند.

استعفای وزیر دارایی ژاپن به دلیل فساد مالی

وزیر دارایی ژاپن به دلیل اتهامات فساد مالی استعفا کرد. آکیرا آماری 66 ساله وزیر دارایی ژاپن در حالی که می‌گریست، گفت: من به عنوان یک عضو پارلمان، یک عضو کابینه و یک سیاستمدار مسئولیت اقداماتم را به عهده گرفته و از امروز از پست خود استعفا می‌کنم. این افشاگری پس از آن صورت گرفت که یک هفته‌نامه اعلام کرد دفتر وزیر 12 میلیون ین (101 هزار دلار) رشوه از یک شرکت ساختمانی دریافت کرده است. «آماری» که چهره‌ای کلیدی در عرصه اقتصادی دولت آبه به شمار می‌آید، اعتراف کرد پاکت‌های پر از پول را که به دفترش رسیده دریافت کرده، اما به مدیرش دستور داده براساس قوانین هدایای سیاسی با آنها رفتار کند.

پایان اعتصاب غذای مخالف بحرینی پس از 313 روز

عبدالجلیل السنکیس از رهبران مخالف نظام بحرین، به علت وخامت وضعیت جسمانی‌اش به اعتصاب غذای 313 روز‌ه‌اش پایان داد.

او اعتراض خود را از ماه مارس سال 2015 و در اعتراض به سوء رفتار ماموران با افراد در زندان «جو» آغاز کرد. بر اساس این گزارش، وضعیت سلامت السنکیس اخیرا وخیم شده و در درمانگاه پلیس وابسته به وزارت کشور بحرین بستری شده و به علت وخامت اوضاع جسمانی به علت عوارض اعتصاب غذا، قرار است تحت درمان قرار بگیرد. آزمایش و معاینات پزشکی از کاهش شدید فشار خون، ضعف سیستم دفاعی، لرزش عضلات، سرگیجه و نابسامانی دستگاه گوارش السنکیس حکایت دارند.

وزیر دفاع ایتالیا: غرب آماده حمله به داعش در لیبی است

روبرتا بینوتی، وزیر دفاع ایتالیا گفت: حتی در صورتی که گروه‌های لیبیایی در تشکیل دولت وحدت ملی شکست بخورند، غرب آماده مبارزه با داعش در لیبی است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم تصور کنیم شرایط در لیبی با گذر زمان تغییر نکند.

بینوتی هفته گذشته نیز در نشست وزیران دفاع کشورهای غربی شرکت‌کننده در ائتلاف ضد داعش در پاریس گفته بود: یک اتفاق نظر کلی وجود دارد که هر دولت یکپارچه‌ای که در لیبی تشکیل شود برای مبارزه با عناصر افراطی نیاز به کمک دارد تا بتواند مانع تبلیغات تروریستی در این کشور شود. در همین حال، کاخ سفید نیز اعلام کرد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به مشاوران امنیت ملی خود دستور داده است با تلاش داعش برای گسترش نفوذ در لیبی مقابله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها