jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۸۷۶۹۹۴   ۰۸ بهمن ۱۳۹۴  |  ۱۳:۵۴

پژو سیتروئن قرارداد تأسیس یک شرکت مشترک با ایران خودرو را رسمی کرد.

بازگشت رسمی پژو به ایران وشرایط قرارداد جدید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شرکت خودروسازی فرانسوی "پ اس اَ پژو سیتروئن" پنجشنبه بازگشت خود را به ایران از طریق امضای قرارداد تأسیس یک شرکت مشترک با ایران خودرو رسمی کرد.

این شرکت قرار است در پنج سال 400 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری کند.

خبر بازگشت شرکت پژو سیتروئن به ایران در حاشیه سفر "حسن روحانی،" رئیس جمهور این کشور ، به فرانسه اعلام شد.

شرکت پژو در قرارداد جدید گفته است: فروش خودرو در ایران باید به سطح سال 2011 برسد یعنی میزان فروش را طی دو سال به سالانه 1.6 میلیون خودرو و تا سال 2020 به 2 میلیون خودرو در سال برساند.

به گزارش فاینانشال تایمز، کارلوس تاوارز مسئول اجرایی شرکت پژو در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت: با برگشتن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران پژو و ایران‌ فصل جدیدی از روابط 30 سال اخیر خود را آغاز می‌کنند. این اعلام بعد از آن صادر شد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دومین بخش از سفر اروپایی خود به فرانسه وارد رفت. وی پیش از این 3 روز در ایتالیا بود، روحانی به دنبال تقویت روابط اقتصادی با کشورهای غربی بعد از سالها افت و تضعیف در روابط است.

شرکت پژو فرانسه همچنین گفت: با مسئولان ایرانی از 18 ماه پیش در حال گفت‌وگو بودند. پژو یکی از برندهای خارجی در ایران است که 30 درصد بازار را در اختیار دارد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احد
-
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
چه بازگشتی وقت هموطن و مسئول های دلسوز نداریم
همین چند روز پیش پرو پرو مدیرعامل سایپا میگفت مردم منتظر ارزان شدن نباشند پس شما همچنان دنبال سود هزار برابری و كیفیت صفر
الان فرقی نداره فقط شما ارزان تر و بی واسطه میگیری با همون قیمت میندازید مردم
واقعا متاسفم
۰
۰
محمد
-
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
دوباره یك مشت ماشین از رده خارج دنیا رو برمیداره میاره، كجای دنیا جز ایران پژو ماشین مطرح و پیشرفته محسوب میشه؟ آلمان‌ها بسیار پیشتازتر هستند
۰
۰
رزمنده دوران دفاع مقدس
-
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
واقعا" برای خودروسازان ایران متاسفیم پژو در بدترین شرایط ایران را تنها گذاشت و هیچ ارزشی برای مردم ایران قایل نشد و حالا خودروسازان و دولت چه با افتخار از بازگشت پژو به ایران خوشحال هستند
۰
۰

یادداشت

بیشتر
چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

سوریه پس از جنگ با داعش زیرساخت کشور خود را از دست داد و پس از پایان جنگ که ایران نقش اساسی داشت، قرار شد بخشی از اقتصاد این کشور نصیب ما شود. متاسفانه در موضوع سوریه پیشرفتی نداشتیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر