قائم‌مقام معاون سیما تصریح کرد: بودجه‌ای که در حال حاضر برای رسانه ملی در نظر گرفته شده، بودجه‌ای نیست که کفاف کارکرد و ماموریت رسانه را بدهد.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۰

دکتر رضا پورحسین درباره‌ بودجه‌ای که دولت به سازمان صداوسیما اختصاص داده است، به ایسنا گفت: این بودجه در شأن فرهنگ و هنر نیست. با توجه به اهمیت فرهنگ و هنر اقتضا می‌کند بودجه‌ریزی و بودجه‌نویسی برای این ساحت، یک بودجه‌نویسی ویژه‌تری باشد.

او در ادامه مطلب بالا توضیح داد: بودجه رسانه ملی، بودجه‌ای نیست که کفاف کارکرد و ماموریت این رسانه را بدهد. این مساله هم ارتباطی به این دولت و دولت‌های قبل ندارد. به طور کلی تا به حال بودجه‌ای که برای رسانه ملی در نظر گرفته شده است، بودجه‌ای نبوده که در شأن فرهنگ و هنر باشد. فرهنگ و هنر بویژه فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی یک جریان رفتارساز، اندیشه‌ساز و نگرش‌ساز است. قاعدتا برای نگرش‌سازی، رفتارسازی و فرهنگ‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی باید هزینه کنیم.

پورحسین بیان کرد: نمی‌گویم بودجه فعلی صداوسیما بودجه خوبی نیست، اما کفاف کار دستگاه عظیمی مثل رسانه ملی را نمی‌دهد. این مساله شامل دستگاه‌های دیگر هم هست و کمی تابع شرایط، مشکلات و تنگناهای مالی است و فکر می‌کنم افزودن آن بستگی به دغدغه مسئولان دارد. احساس می‌کنم مسئولان باید از تعارف بیرون بیایند و به فرهنگ و هنر توجه جدی‌تری نشان دهند.

آیینه تمام قد تهران

مدیر شبکه تهران نیز در مراسم افتتاحیه شبکه تهران گفت: راه‌اندازی این شبکه همراه با صرفه‌جویی ملی، تغییر در مدیریت منابع انسانی و تجهیز منابع با کیفیت و ارزان انجام شده است.

احسان کاوه افزود: امیدواریم بتوانیم در شبکه تهران در کنار بزرگ‌ترها تجربه خوبی داشته باشیم.

کاوه تصریح کرد: خوشحالم شبکه تهران در بستر اچ‌دی افتتاح می‌شود و پس از چند ماه تلاش همکارانم با وجود تمامی مشکلاتی که در تولید اچ‌دی برنامه‌ها وجود داشت اکنون در ابتدای راه قرار گرفته‌ایم. این شبکه به تهران، استانی که پر از مهربانی است تعلق دارد، استانی که میزبان افراد مختلف از جمله تهرانی‌ها و غیرتهرانی‌هاست و محل آغاز بسیاری از جهادها مثل انقلاب اسلامی، اهدای فرزندان برای دفاع از خاک وطن، دفاع از حق مسلم ما و همچنین دفاع از حرمت حرم‌ها بوده است. این جهادها باعث شده است ما امروز با آرامش در این شهر بتوانیم آیینه‌ای بهتر و تمام قد از تهران ارائه کنیم.

کاوه با بیان این که شبکه تهران قرار است آیینه تمام قد تهران باشد، عنوان کرد: ما قصد داریم کارهای جدیدی در این شبکه انجام دهیم. جوان‌ها در تولید و مخاطبان در این شبکه نقش مهمی دارند. در واقع مخاطبان خودشان تولیدکننده خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها