فعلا نگران میدان نقش‌جهان نباشید

کارشناسان میراث فرهنگی و شهروندان اصفهانی در حالی نگران عبور خط 2 مترو از زیر میدان نقش جهان و آسیب دیدن این میدان تاریخی هستند، که مسئولان اصفهان اکنون از طراحی مسیر جایگزین برای این خط خبر داده و می‌گویند که جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست و بزودی تکلیف عبور مترو از زیر میدان نقش‌جهان اصفهان مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۸

فاز نخست خط یک مترو اصفهان بعد از گذشت 15 سال و همراه با نگرانی بسیار از احتمال آسیب‌دیدگی آثار تاریخی این شهر چند ماه پیش راه‌اندازی شد، اما آنچه هنوز به نگرانی‌های مردم این شهر و میراث دوستان دامن می‌زند، اجرای خط 2 متروست که در طرح اولیه، پیکان توسعه را به سمت میدان تاریخی و ارزشمند نقش‌جهان گرفته بود؛ طرحی که کارشناسان معتقدند اگر اجرایی شود تخریب احتمالی مجموعه تاریخی نقش جهان را به سبب لرزش‌های ناشی از حرکت مترو به دنبال خواهد داشت. این نگرانی حتی به یونسکو نیز رسیده و بازرسان این نهاد با دقت اجرای خط 2 مترو در اصفهان را رصد می‌کنند.

در این باره مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از منتفی بودن عبور مترو از میدان نقش‌جهان خبر داد و به تسنیم گفت: در جلسه شورای فنی سازمان میراث فرهنگی که با حضور معاونت اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، برخی از اعضای شورای شهر و سازمان قطار شهری اصفهان برگزار شد، عبور خط مترو از میدان تاریخی نقش‌ جهان به‌‌طور کلی منتفی و کلیات مسیر جایگزین ارائه شد. فریدون اللهیاری افزود: در این جلسه مقرر شد که شهرداری اصفهان و سازمان قطار شهری مسیر جایگزین را با مشخصات کامل و جامع اعلام کنند تا ضوابط لازم توسط شورای فنی سازمان میراث فرهنگی تعیین شود.

به گفته وی مسیر جایگزین تقریباً مشخص است اما تا زمانی که ضوابط و مشخصات در شورای فنی سازمان مورد بررسی قرار نگیرد، اعلام نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها