چادر زدن چه در سفرهای طبیعت‌گردی و چه در سفرهای خانوادگی محتاج رعایت نکاتی است که خیلی مواقع‌ افراد با آن آشنا نیستند. ازجمله این نکات، انتخاب مکان مناسب برای برپایی چادر است که رعایت نکردنش گاهی حتی ممکن است جان شما را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۸۷۴۹۲۲
کجا چادر بزنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین ، در این مطلب تلاش بعضی نکات کاربردی درباره انتخاب مکان مناسب برای برپایی چادر و همچنین نکات تکمیلی برای شب ماندن در چادر ارائه شود.

دقت کنید زیر چادر از هرگونه سنگ و بوته پاک باشد. در عین حال حتما هم زمین باید هموار باشد. زمین‌های نرم خاکی و ماسه‌ای بهترین انتخاب هستند، چون امکان استراحت بهتری برایتان فراهم می‌شود و هم این که چادر کمتر آسیب می‌بیند.

فراموش نکنید زمین محل برپایی چادر رطوبت نداشته باشد و حتما از یک زیرانداز مخصوص که برای کاهش اثر رطوبت استفاده می‌شود زیر چادر استفاده کنید. سعی نمایید محلی را انتخاب کنید که در پناه باشد و باد کمتر بتواند به آن آسیب بزند.

محل انتخابی نباید در حاشیه راه باشد، به دلیل این که امکان دارد وسائط نقلیه عبوری با آن برخورد کنند.

همچنین این که ممکن است در اثر عبور و مرور خودروها، محل در معرض ریزش سنگ قرار بگیرد. در صورت امکان نزدیک به روستا یا هر نوع محل سکونت دیگر چادر بزنید.

از ایجاد کمپ در حاشیه رودخانه‌ها و کف دره‌ها و کلا محل‌هایی که احتمال بروز طغیان‌های ناگهانی وجود دارد، دوری کنید.

در عین حال چادرهایتان را در مرتفع‌ترین نقاط هم علم نکنید، خطر صاعقه و شدیدتر بودن باد هم مواردی است که در چنین اماکنی اذیت‌تان می‌کند. معمولا استراحت در زمین‌های شیبدار چندان خوشایند نیست، لذا بهتر است تا حد امکان در چنین مکان‌هایی چادر نزنید. علاوه بر اینها باید دقت داشته باشید اطراف مرداب‌ها به دلیل وجود حشرات فراوان، مناسب شب ماندن نیست.

بعد از انتخاب محل مناسب برای چادر زدن، نکات دیگری را حتما باید رعایت کنید. به عنوان مثال هرگز هیچ‌گونه وسیله گرمایشی یا روشنایی را که دارای شعله است داخل چادر روشن نکنید. چادر قابل اشتعال بوده و ایجاد شعله در آن خطرناک است.

اموری همچون طبخ غذا باید در بیرون از چادر انجام شود و برای روشنایی هم بهتر است از چراغ‌های باتری دار استفاده شود.

برای گرما هم طبعا پوشاک مناسب و کیسه خواب و کیسه آب گرم تنها گزینه‌های مناسب است. علاوه بر این برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی و گزنده و نفوذ سرما و باد و باران در چادر را فقط در زمان ورود و خروج باز کنید.

ضمناً قراردادن در چادر در مسیر وزش باد سبب انبساط آن و به حداقل رساندن آویختگی چادر می‌شود. در هوای توفانی، طوری چادر را برپا کنید که پشت آن به باد باشد تا زمانی که در آن را باز می‌کنید باران و برف توسط باد به داخل نیاید.

ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها