ظریف: آزادی زندانیان ربطی به برجام نداشت

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی نگاه یک حضور یافت و به تشریح برخی از جزئیات مذاکرات اخیر پرداخت.به گزارش فارس، وی در این برنامه با بیان این‌که آزادی زندانیان ایرانی ـ آمریکایی در آمریکا حاصل یک سال و نیم مذاکره بود، توضیح داد: بصراحت می‌گویم پرونده زندانیان ربطی به برجام نداشت و آزادسازی زندانیان در زمان اجرای برجام کاملا‌ اتفاقی بود.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۶

وزیر امور خارجه با اشاره به تشکیل هیأت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران، بی‌پاسخ نخواهد ماند و متناسب با هر اقدامی به آن پاسخ می‌دهیم.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر در روابط تهران و ریاض تاکید کرد: توصیه ما به سعودی‌ها آن است که سیاست عاقلانه‌تری داشته باشند و در رفتارشان تجدیدنظر کنند. وی اقدامات اخیر سعودی‌ها و برخی دیگر کشورها را حرکت‌های زودگذر و از روی استیصال دانست و افزود: هر چه در آستین داشتند از کاهش بهای نفت گرفته تا دیگر اقدامات علیه جمهوری اسلامی ایران، رو کردند، اما بیش از آن‌که این اقدامات به ما آسیب برساند به خودشان لطمه زدند. وزیر امور خارجه با بیان این‌که مشفقانه می‌گوییم برخی مقام‌های عربستان از مسیر اشتباه برگردند، افزود: البته صبر ما محدود و تا جایی است که وحدت جهان اسلام را بتوانیم حفظ کنیم، اما در قبال رفتار خصمانه آنها ساکت نخواهیم ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها