روزنامه حریت در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: دولت اردوغان درخصوص دیدار با صالح العاروری با اسرائیل هماهنگی کرده و پس از موافقت تل‌آویو با اقامت وی در ترکیه، به حماس در این‌باره چراغ سبز نشان داده است.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۱

در پی نزدیکی آنکارا به تل‌آویو در ماه‌های اخیر، موضوع اقامت رهبران حماس در ترکیه مورد انتقاد رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این مساله ابتدا سبب شد تا آنکارا به تبعیت از اسرائیل خط و نشان‌هایی را برای این گروه بکشد، اما بعد از مدتی این موضوع به فراموشی سپرده شد.

روزنامه حریت در گزارشی در این‌باره پرده از این ماجرا برداشته است. افشاگری یک منبع آگاه به این روزنامه حاکی از آن است که پذیرش اقامت العاروری در ترکیه با موافقت رسمی اسرائیل محقق شده و آنکارا در این زمینه همه اختیارات را به تل‌آویو واگذار کرده است.

افشای مساله از این‌رو برای دولت اردوغان رسوایی به حساب می‎آید که مقامات حماس طی سال‌های اخیر برای تحقق اهداف مدنظرشان در موضوع رفع محاصره غزه و دیگر مسائل به ترکیه امید بسته بودند. این در حالی است که دولت اردوغان طی همین سال‌ها هیچ اقدامی را بدون موافقت صهیونیست‌ها عملی نکرده است. از طرف دیگر برخی مقامات حماس امید داشتند با نزدیکی روابط آنکارا ـ تل‌آویو که اخیرا جلوه‎هایی از آن دیده شده، وارد فاز رفع محاصره غزه شوند که این آرزوها نقش بر آب شده است.

در عین حال کارشناسان بر این باورند که با توجه به همکاری‌های اطلاعاتی ترکیه و اسرائیل در قالب دو سازمان اطلاعاتی «میت» و موساد به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها رغبت بیشتری دارند تا اعضای حماس به جای رفتن به کشورهای دیگر در ترکیه بمانند، زیرا اقامت آنها در ترکیه و زیر نظر سازمان اطلاعاتی ترکیه مانند آن است که ماموران ارشد موساد این رهبران را زیر نظر داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها