مسعود سلطانی‌فر در نشست سیاستگذاری نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت، آمارهای جدیدی از وضعیت گردشگری در کشورمان ارائه کرد. او با اشاره به ظرفیت فعلی گردشگری ایران به سهم بالای گردشگری زیارت اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد گردشگران ورودی زیارتی هستند و 20 تا 30درصد آنها که غیرمسلمان هستند گردشگران فرهنگی ـ تاریخی و طبیعی را تشکیل می‌دهند، به همین منظور توجه به این امر را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار دادیم.
کد خبر: ۸۷۲۴۲۶

معاون رئیس‌جمهور با تاکید این‌که ایران باید به کانون گردشگری حلال در دنیا تبدیل شود، افزود: آنچه کشورهای دیگر برای دستیابی به گردشگری حلال با ساخت شهرها، محوطه‌ها و کانون‌های مختلف به سمت سرمایه‌گذاری در آن پیش می‌روند ما در ایران ارائه می‌دهیم؛ شاید تنها لازم باشد کمی روی امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی برای بانوان مسلمان بیشتر برنامه‌ریزی کرده و امکانات بیشتری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به علاقه‌مندی گردشگران خارجی برای حضور در مراسم‌ خاص مذهبی در کشور گفت: نکته جالب توجه این است که امسال در ایام محرم و عاشورا تعداد گردشگران مذهبی ما بیش از سه برابر سال‌های گذشته شده بود؛ گردشگران غربی که صرفا آمده بودند مراسم عزاداری مردم ما را در دهه محرم و عاشورا از نزدیک تماشا کنند؛ این موضوع فوق‌العاده برای ما جالب بود و درصدد توسعه این‌گونه خدمات نیز هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: امیدواریم با این اقدام و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود زوایای مختلف و نحوه عملکرد و ارائه خدمات به این گردشگران را روز به روز در کشور ارتقا دهیم.

سلطانی‌فر با اشاره به شرایط پس از تحریم در رشد گردشگری گفت: با وجود همه محدودیت‌هایی که تصور می‌کردند در نتیجه مصوبه مجلس آمریکا برای اتباع 38 کشور ایجاد شود، خوشبختانه تاکنون تاثیرات خاصی را در کاهش گردشگران یا لغو تورهای خاص شاهد نبودیم و حتی فکر می‌کنیم به‌ویژه گردشگران معنوی، فرهنگی ـ تاریخی و طبیعی کسانی هستند که حاضرند حتی اگر کشورشان برای رفتن به آمریکا لغو روادید کرده است و باید برای رفتن به آمریکا ویزا تهیه کنند هزینه بسیاری بپردازند، اما بیایند و از جاذبه‌های تاریخی ـ فرهنگی و طبیعی ایران دیدن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها