یکی از مشکلات زوجین پس از ازدواج تلاش برای تغییر رفتار همسر بوده که نیازمند رعایت نکاتی است.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۱
اول خودت را تغییر بده بعد همسرت

به گزارش جام جم آنلاین، شیوا وکیلی روانشناس عمومی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های زوجین در سال‌های پس از ازدواج سعی در تغییر رفتار طرف مقابل بوده که بعضا با شکست مواجه شده و زمینه‌ساز بروز اختلافات و درگیری‌ها می‌شود.

وی افزود: بسیاری از جوانان هنگام آغاز زندگی با خیال تغییر رفتار طرف مقابل اقدام به شروع زندگی مشترک کرده و باید در نظر داشت که گاهی رفتاری را از همسر خود توقع تغییرش را داشته و این شرایط اصلا منطقی نیست.

وکیلی در ادامه تأکید کرد: باید توجه داشت که نیازی به گفتن این جمله که "فلان رفتار تو بد است و باید تغییرش بدی" نبوده و زمانی که همسرتان رفتار اصلاح شده شما و تأثیرات مثبت آن را دیده او نیز سعی در تغییر رفتارش کرده که بهترین روش ممکن است و هرگز با همسر خود بر روی این موضوع جر و بحث نکنید.

این روانشناس عمومی در پایان اضافه کرد: از گفتن حرف‌ها و رفتاهایی نظیر من خوب هستم و تو بد، تو را این‌گونه دوست ندارم، گوشه و کنایه، تحقیر و سرزنش او در میان جمع آشنایان و دوستان پرهیز نموده زیرا این بدترین رفتار ممکن با همسرتان بوده که باعث ایجاد تنش در روابط و حتی رفتارهای پرخاشگرانه او می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها