دکتر نوروزی: بهداد از 25 بهمن اجازه بدنسازی دارد

ضرب‌الاجل 5 ماهه برای بازگشت سلیمی

گرچه روزشمار المپیک عدد 211 را نشان می‌دهد، اما بهداد سلیمی برای بازگشت به صحنه رقابت‌های وزنه‌برداری فقط 144 روز فرصت دارد؛ یعنی کمتر از پنج ماه.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۱

این زمان مربوط به آغاز آخرین مرحله گزینشی المپیک 2016 ریو در قاره آسیاست؛ مسابقاتی که در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده و قرار است برای نخستین‌بار به میزبانی تهران در تالار وزنه‌برداری آسیا برگزار شود.

اما چرا بهداد سلیمی به جای 211 روز فقط 144 روز فرصت دارد تا به حضور خود در رقابت‌های المپیک رسمیت ببخشد. طبق قانون وزنه‌بردارانی که می‌خواهند در رقابت‌های المپیک حاضر باشند، باید طی سال‌های 2014 و 2015 حداقل در دو مرحله از رقابت‌های گزینشی المپیک شرکت کرده باشند. برای بهداد سلیمی که سال گذشته نایب قهرمان مسابقات جهانی آلماتی شد، تنها فرصت‌های ممکن برای پر کردن این سقف، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان یا شرکت در مسابقات بین‌المللی جام فجر در تهران است که البته دومی در زمان مناسب‌تری برگزار می‌شود.

رقابت‌های قهرمانی آسیا 3 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و عملا بهداد سلیمی فرصتی برای حضور در این رقابت‌ها نخواهد داشت. حتی خرداد همزمان مناسبی برای بازگشت بهداد سلیمی به وزنه‌برداری نیست، اما ظاهرا پزشکانی که روند درمانی این قهرمان را زیر نظر دارند، شرایط را رضایت‌بخش می‌دانند.

در همین جهت دیروز نشست بررسی روند درمان بهداد سلیمی با حضور او
غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی، دکتر سعیدی دبیر و دکتر بنی‌جمالی رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی، دکتر صمدی کارشناس تغذیه
دکتر باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری و حسین توکلی سرمربی تیم ملی برگزار شد.

به دنبال عمل جراحی که 27 آبان‌ماه روی زانوی چپ بهداد سلیمی انجام شد، تیم ویژه‌ای متشکل از مسئولان فدراسیون پزشکی، فدراسیون وزنه‌برداری و متخصصان حوزه‌های مختلف تشکیل شد تا روند درمان این قهرمان با دقت و در عین حال سرعت لازم پیگیری شده تا او بتواند هرچه زودتر به صحنه قهرمانی بازگردد.

در این نشست دکتر نوروزی با اشاره به در پیش بودن بازی‌های المپیک گفت: طبیعی است که در چنین ایامی موضوع سلامت ملی‌پوشان المپیکی را با حساسیت دوچندانی دنبال می‌کنیم و در این رابطه بهبودی بهداد سلیمی به‌عنوان یکی از ستار‌گان ورزش کشور از جمله فعالیت‌های جدی فدراسیون پزشکی ورزشی برای موفقیت ورزش کشور در المپیک ریو است. امیدواریم با تلاش‌هایی که در این باره انجام می‌شود در وهله اول این قهرمان ارزشمند سلامت کامل خود را به‌دست آورد و سپس در میدان ورزش همچون گذشته برای کشورمان
افتخارآفرین باشد.

در حالی که حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری خواستار اعلام زمان قطعی برای آغاز تمرینات شد، دکتر سهراب کیهانی پزشک معالج توضیحات لازم را برای حاضران ارائه کرد. همچنین دکتر امین نوروزی که کار فیزیوتراپی بهداد سلیمی زیر نظر او انجام می‌شود، با ابراز رضایت از روند درمان توانبخشی به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت و گفت: از روز جراحی در مجموع شش ماه زمان می‌برد تا ما اجازه دهیم او ورزش حرفه‌ای را
آغاز کند.

وی با اشاره به این‌که در مرحله اول توانبخشی طبق برنامه زانوی سلیمی به میزان 90 درجه باز می‌شود، توضیح داد: مرحله حساس درمان که از هفته چهارم تا سیزدهم است شروع شده و از نظر ما از امروز به مدت 40 روز دیگر یعنی (25 بهمن‌ماه) اجازه بدنسازی به او داده می‌شود، اما در مجموع بین پنج تا شش ماه ریسک دارد. نوروزی درباره تاکید علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر این‌که بهداد سلیمی به رقابت‌های گزینشی المیپک جام فجر برسد، خاطرنشان کرد: همه ما تلاش می‌کنیم تا بهداد به یک مدال خوب در المپیک دست یابد.

سلیمی: باید به جام فجر برسم

بهداد سلیمی پس از تشکیل این نشست درباره صحبت‌های پزشکان در مورد وضعیتش، گفت: روند بهبودی‌ام خدا را شکر خوب است و همه راضی بودند. کم‌کم نیز تمرینات بدنسازی بالاتنه را انجام می‌دهم. این جلسه نشان داد همه چیز امیدوارکننده است و جنبه‌های مثبت را می‌بینم. امیدواریم اتفاقات خوبی در المپیک بیفتد.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که امکان حضورش در جام فجر که دومین ر‌قا‌بت گزینشی او محسوب می‌شود، به چه صورت خواهد بود، توضیح داد: به جام فجر باید برسم و تلاش‌ها هم بر این است که این اتفاق بیفتد و من در جام فجر شرکت کنم.

او در مورد شرکت کردن در اردوی تیم ‌ملی نیز بیا‌ن‌ کرد: اگر اردو باشد فعلا نمی‌توانم اضافه شوم و دیرتر به دیگر ملی‌پوشان اضافه می‌شوم. با تعاملی که کمیته ملی المپیک و فدراسیون انجام دادند، ان‌شا‌ء‌الله به‌زودی اردوی تیم ‌ملی آغاز می‌شود.

قهرمان المپیک لندن برگزاری چنین نشست‌هایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی از لحاظ روحی و روانی برای ورزشکار خوب است و این که نشان می‌دهند به ورزشکار توجه می‌کنند اتفاق خیلی خوبی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها