jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۸۷۰۳۳۳   ۱۶ دی ۱۳۹۴  |  ۱۴:۲۵

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تردد در آبراه باب المندب به تصمیمات کشور جیبوتی ارتباطی ندارد.

تردد در آبراه باب‌المندب به جیبوتی ارتباطی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، علی عزتی گفت: براساس قوانین بین المللی و مصوبه سازمان ملل متحد، کشورها تنها می توانند برای آبهای سرزمین خود قوانین وضع و اعمال کنند و اگر در کشوری مسیر آبهای آن کشور جزء مسیر بین المللی شناخته شده باشد، تمامی شناورها مجوز تردد ایمن و امن را دارند.

وی توضیح داد: باب المندب یک آبراه بین المللی است و براساس قوانینی بین المللی تمامی شناورهای تجاری حق عبور آزاد و امن از این آبراه را دارند و کشور جیبوتی در موقعیتی نیست که بر این آبراه تسلط داشته باشد، بنابراین تردد در آبراه باب المندب به تصمیمات کشور جیبوتی ارتباطی ندارد.

عزتی اظهارداشت: شناورهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بندر جیبوتی تردد ندارند و این کشور دارای اقتصاد بسیار کوچکی است به نحوی که این اقتصاد قابل مقایسه با یکی از شهر های کوچک کشور است، بنابراین تردد کشتی در گذشته، حال و آینده تنها برای کمک رسانی مردم محروم آفریقا و این کشور بوده است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر