معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی تالاب انزلی تاکید کرد و از افزایش اعتبارات مربوط به این امر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۱

به گزارش تسنیم، فرهاد دبیری دیروز در نشست بررسی وضعیت تالاب بین‌المللی انزلی که در رشت برگزار شد، افزود: گیلان بین استان‌های کشور، به‌دلیل مسائل زیست محیطی، از شاخص ترین استان‌ها محسوب می‌شود و از نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: تالاب بین‌المللی انزلی نیز که جزو 24 تالاب کشور محسوب می‌شود و در کنفوانسیون رامسر به ثبت رسیده، از حساسیت‌های ملی و بین‌المللی برخوردار است. معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به ارزش تالاب‌ها عنوان کرد: ارزش اقتصادی هر هکتار زمین کشاورزی 95 دلار و جنگل 1600 تا 2000 دلار تعیین شده در حالی که برای هر هکتار تالاب 18 هزار دلار ارزش اقتصادی یعنی بیش از شش برابر جنگل برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تالاب انزلی یک الگو و شاخص برای تالاب‌های کشور محسوب می‌شود و در ردیف شاخص‌ترین تالاب‌های جهان قرار دارد و قابل قیاس با دیگر تالاب‌های کشور نیست.

دبیری یادآور شد: استاندار گیلان نگاه ویژه‌ای به محیط‌زیست و سازمان حفاظت محیط‌زیست دارد، او را یکی از استانداران حساس نسبت به محیط‌زیست و دوستدار محیط‌زیست می‌شناسد.وی با بیان این‌که فعالیت‌های زیست محیطی به‌صورت جزیره‌ای، نتیجه مطلوبی ندارد، گفت: مدیریت ساماندهی و احیای تالاب انزلی باید زیرنظر استاندار به فعالیت خود ادامه دهد و سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز اعتبارات مربوط به تالاب انزلی را افزایش می‌دهد.به گفته دبیری، معضل تالاب انزلی زیاد است و باید با تلاش‌های بسیار، این ارزشمندترین تالاب ایران و یکی از با ارزش ترین تالاب‌های جهان را نجات دهیم تا الگویی برای تالاب‌های دیگر شود.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته به‌دلیل مدیریت نادرست، شش تالاب کشور در لیست سیاه مونترو قرار گرفته که از جمله این تالاب ها، تالاب انزلی است.احیای تالاب انزلی، نیازمند اعتباری ویژه استاندار گیلان نیز در این جلسه بیان کرد: در سفر استانی رئیس جمهور، 500 میلیارد ریال به تالاب انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت اختصاص یافت که اقداماتی درجهت احیای این دو رودخانه و جذب اعتبارات صورت گرفته یا در حال انجام است. محمدعلی نجفی افزود: با توجه به وضعیت اعتباری کشور، نمی‌توان خیلی انتظار داشت که دولت بتواند اعتبارات کافی در این زمینه اختصاص دهد؛ ولی احیای تالاب انزلی به اعتباری ویژه نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها