در بررسی وقایع مهم سال 2015 کم نیستند رسانه‌هایی در سطح جهان که سیاست‌های تهران را چه در حوزه مذاکرات هسته‌ای و چه موفقیت‌های منطقه‌ای برنده تحولات این سال میلادی می‌دانند.
کد خبر: ۸۶۸۵۷۴

از جمله اعترافات رسانه‌های غربی می‌توان به دسته‌بندی ده قسمتی نشریه آتلانتیک از وقایع مهم سال 2015 اشاره کرد که در یکی از بخش‌های آن به مذاکرات و توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای این سال پرداخته شده و رفع تحریم‌ها دستاورد ارزنده این توافق برای ایران عنوان شده است. افزون بر این می‌توان به نظر اوباما درخصوص دستیابی به توافق هسته‌ای در سخنرانی آخرین هفته سال 2015 از تلویزیون آمریکا اشاره کرد که در آن، هنگام اشاره به ده رویداد مهم سال 2015، توافق هسته‌ای با ایران را از جمله مهم‌ترین اتفاقات این سال برشمرد.مدلین آلبرایت، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا نیز از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک موقعیت برد ـ برد یاد کرد و با توجه به مزایای آن برای امضاکنندگان، آن را بهترین تصمیم ممکن به‌شمار آورد. به گزارش سی.ان.ان، وی به برقراری ارتباط بین دو کشور به دلیل این توافق اشاره و عنوان کرد برقراری امکان تعامل ایران و آمریکا و شکل‌گیری ارتباط بین این دو کشور، امری کم اهمیت نیست.

از سوی دیگر، با توجه به شکاف آشکار مواضع ایران و آمریکا درخصوص باقی ماندن اسد در قدرت، ادامه حضور وی در راس دولت سوریه را می‌توان مصداق دیگری از کامیابی عملکرد دیپلماسی ایران در سال 2015 دانست که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی به آن اذعان داشته‌اند.

مترجم: سمیه جعفری‌تازه‌جانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها