معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دانشجویانی که پایان‌نامه‌های خود را با موضوعات قضایی و حقوقی مرتبط با نیروهای مسلح ارائه کنند، از امتیاز کاهش شش تا 10 ماهه مدت سربازی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۵۶۱

به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد مصدق با اشاره به اجرای طرح بهره‌گیری از نخبگان و افراد دارای تحصیلات عالی افزود: این کاهش مدت خدمت سربازی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: 25 عنوان جزوه آموزشی ویژه سربازان وظیفه و پایوران نیروهای مسلح در موضوعات کاربردی مختلف آماده شده و 25 عنوان دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و امیدوارم بتوانیم آنها را در سال آینده ارائه کنیم. به گفته این مقام مسئول، فهرستی با صد عنوان پژوهشی برای رساله مقطع دکترای دوره پودمانی با هماهنگی قوه قضاییه تهیه شده که همکاران در صورت تمایل می‌توانند یکی از موضوعات را برای تحقیق خود انتخاب کنند. وی یادآور شد: افرادی هم به‌عنوان استاد ناظر در تهران و برخی استان‌ها تعیین شده‌اند و همکاران می‌توانند آنان را به‌جای استاد راهنما برای نظارت بر رساله خود تعیین کنند. معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: این صد موضوع به نوعی به اهداف سازمان قضایی نیروهای مسلح مرتبط است و ما می‌توانیم از نتیجه این تحقیقات استفاده کنیم. بر اساس این طرح، فارغ‌التحصیلان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق عمومی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مطالعات اجتماعی و مدیریت دولتی که از سوی بنیاد نخبگان کشور و بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند برای انجام طرح‌های پژوهشی مورد نظر به کار گرفته می‌شوند.

تعویض بیش از 9 میلیون کارت قدیمی سربازی

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی بیش از 9 میلیون نفر خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر بهترین فرصت برای تعویض کارت‌های قدیمی کسانی است که تاکنون نسبت به تعویض آن اقدام نکرده‌اند. سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر با توجه به حجم کاری سازمان وظیفه عمومی ناجا و دفاتر
پلیس +10 بهترین زمان برای ثبت درخواست تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی است و کارت‌های هوشمند در زمانی کمتر از یک ماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. از این رو توصیه ما به این افراد این است که زودتر نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها