تیم آب‌های آرام بدون گرفتن سهمیه المپیک توپ را به زمین رویینگ و آب‌های خروشان انداخت تا این روزها در قایقرانی همه نگاه‌ها به ورزشکاران این دو رشته باشد. در رویینگ با توجه به سابقه ورزشکاران ایرانی و نتایجی که تاکنون به دست آمده امیدها بد نیستتد، اما درباره اسلالوم یا آب‌های خروشان باید با احتیاط حرف زد.
کد خبر: ۸۶۸۳۹۰

قرار است اردوی تیم ملی قایقرانی اسلالوم ایران در پائو فرانسه از اواخر ماه آینده و با حضور سه قایقران برگزار ‌شود و تیم ملی با ترکیب امیرمحمد فتاح‌پور در بخش مردان و منیره نصر آزادانی و رکسانا رازقیان در بخش زنان راهی فرانسه می‌شود. کتایون اشرف، مسئول کمیته آب‌های خروشان نیز در این سفر ملی‌پوشان را به عنوان مربی همراهی می‌کند. تیم ملی اسلالوم آب‌های خروشان ایران خود را برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک که اردیبهشت 95 در ژاپن برگزار می‌شود آماده می‌کند.

امیرمحمد فتاح‌پور، ورزشکار کرمانشاهی اسلالوم که سابقه بازی‌های گوانگجو و اینچئون را در کارنامه دارد درباره این سفر می‌گوید: امیدوارم سفر به فرانسه بدون مشکل انجام شود و ما بتوانیم تمرینات خوبی را در این کشور دنبال کنیم. متاسفانه در ایران پیست نداریم و با توجه به پیست خوب در فرانسه و داشتن مربی خارجی به همراه خانم اشرف که زحمات زیادی برای ورزشکاران متحمل می‌شوند، بازده تمرینات‌مان بالا باشد.

فتاح‌پور تابستان امسال در رقابت‌های جهانی شرکت کرده بود، اما نتوانست بلیت بازی‌های المپیک ریودوژانیرو را از لندن بگیرد. رقابت‌های ژاپن آخرین بخت ورزشکاران ایرانی برای گرفتن سهمیه است. این ورزشکار ملی‌پوش می‌گوید: اردوهای آماده‌سازی را به موقع آغاز کردیم و خو‌شبختا‌نه فدراسیون هم کمک لازم را به ما کرد تا بتوانیم اردوهای باکیفیتی داشته باشیم. تمام تلاش من این است بتوانم سهمیه المپیک را در مسابقه‌های ژاپن به دست بیاورم هر چند کار سختی است. اسلالوم اصلا قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

ملی‌پوش اسلالوم درباره نحوه تمریناتش در ایران می‌گوید: بهترین منطقه‌ای که تمرین می‌کنم
2000 تنکابن است که البته با شرایط استاندارد دنیا فاصله دارد اما به هر حال باید با این کمبودها ساخت.

رکسانا رازقیان، ملی‌پوش بخش خانم‌ها نیز می‌گوید: درست است که ما در اسلالوم سابقه طولانی نداریم، اما امیدواریم دختران قایقرانی اسلالوم ایران بتوانند به موفقیت خوبی برسند و در ر‌قا‌بت‌های کسب سهمیه بدرخشند.

وی دلیل قطع تمرینات در اردوی تهران را آلودگی هوا برشمرد و ادامه داد: قرار بود تمرینات‌مان ادامه داشته باشد، اما به دلیل آلودگی هوای تهران ناچار شدیم چند روز زودتر محل اردو در مجموعه ورزشی آزادی را ترک کنیم.

رازقیان که سابقه حضور در مسابقه و کمپ شهر پائوی فرانسه را دارد درباره اردوی خارجی تیم ملی آب‌های خروشان می‌گوید: من به اتفاق منیره نصر آزادانی دو ورزشکاری هستیم که در بخش خانم‌ها در این اردو شرکت می‌کنیم تا برای رقابت‌های ژاپن آماده شویم. شرایط عمومی خوب است و تمرینات استقامتی و کار با وزنه را ادامه می‌دهیم.

ملی‌پوش اسلالوم می‌گوید: تجربیاتی که از اردوهای متعدد به دست آوردیم برای ما بسیار خوب است. سفر فرانسه نیز با برنامه فدراسیون انجام می‌شود، زیرا آلمان بسیار سرد است یا برزیل که مخارج سفر سنگین می‌شود. گرفتن روادید استرالیا هم راحت نیست. بنابراین برنامه سفر فرانسه به مراتب بهتر است. این اردو وضعیت ما را برای رسیدن به المپیک مشخص می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها