نخستین واکنش مجیدی بعد از حذف فیلمش از اسکار:

جهان از اکران «محمد رسول‌الله(ص)» هراس دارد

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ضمن اعتراض به تلاش‌های عربستان سعودی و کشورهای غربی در بایکوت این فیلم گفت: تعجب می‌کنم که جهان غرب از اکران فیلم دوران کودکی پیامبر(ص) هم هراس دارد.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۰

به گزارش فارس، سومین همایش یاران صلوات صبح روز دوشنبه و در آستانه میلاد پیامبر اسلام در سالن اجلاس سران با حضور آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی استاد اخلاق، مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»، سیدمهدی میرداماد ذاکر اهل بیت و سیدحمید برقعی شاعر آیینی برگزار شد.

در این همایش، مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: هنگامی که نزد علما رسیدم همه به اتفاق گفته‌اند هیچ ذکری بالاتر از صلوات نیست. بنده و گروه عظیمی که طی هفت سال توفیق داشتیم صبح تا شب با نام و یاد پیامبر عظیم‌الشأن به پایان ببریم، بدون اغراق عرض می‌کنم که خیلی شرایط سخت بود و فقط عشق به پیامبر(ص) باعث شد که این کار را انجام دهم. او افزود: یکی از دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های من این است که چرا این‌قدر علیه ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و اهل بیت جسارت می‌شود؟ قرائت‌های زشتی که در دنیا از اسلام ارائه می‌شود، هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.

مجیدی درباره چرایی هجمه‌ها به شخصیت پیامبر اکرم در جهان غرب گفت: چرایی این ماجرا به جهان اسلام و کوتاهی ما مسلمانان بر می‌گردد که هیچ کار شایسته‌ای در معرفی این شخصیت عالم هستی اتفاق نیفتاده است.

کمبود منابع تاریخی درباره کودکی پیامبر

این کارگردان با اشاره به این‌که حدود دو سال در رابطه با زندگانی دوران کودکی پیامبر برای پروژه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» کار کرده است، گفت: متاسفانه درباره دوران کودکی پیامبر مطالب کم است و شاید جز شش ـ هفت صفحه چیزی در تاریخ پیدا نمی‌کنیم و این نشان می‌دهد که ما در این رابطه خیلی کم کار کرده‌ایم، در حالی‌که عالم به خاطر شأن و منزلت ایشان به وجود آمده است، بنابراین جا دارد که فرهنگ پیامبر را در کشور و جهان جاری و ساری کنیم.

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» با اعتراض به تلاش‌های عربستان سعودی و کشورهای غربی برای اکران نشدن فیلمش در دنیا گفت: جای تعجب دارد چرا از فیلمی که دوران کودکی پیامبر را نشان می‌دهد هراس دارند. عربستان سعودی و کشورهای اسلامی راه را می‌بندند و دنیای غرب هم همین‌طور و از آن عجیب‌تر آن‌که در کشور ما این فیلم در مراحل ساخت و تولید و اکران آن مظلوم و محجور واقع شده است. او خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه شناسایی ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم در جامعه شد و گفت: باید از نهاد دبستان و مدارس این فرهنگ‌سازی شروع شود، زیرا الگویی بالاتر از پیامبر عظیم‌الشأن برای بشر وجود ندارد. امیدوارم سال به سال نام پیامبر اعظم در کشور ما و جهان بدرخشد. مجیدی با تاکید دوباره بر این‌که هیچ کار شایسته و بایسته‌ای در معرفی پیامبر رحمت(ص) اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: اورشلیم به‌عنوان اولین نشانه و سمبل یا صلیب اولین نشانه مسیح در جهان معرفی می‌شود، اما ما متأسفانه در فرهنگ عمومی در کشوری شیعه هیچ کاری انجام ندادیم. او در حاشیه این همایش درباه ماجرای لغو اکران فیلم در ترکیه بیان کرد: اکران فیلم در این کشور یک‌سری مشکلات حقوقی داشت که تا دو روز آینده این مساله حل می‌شود و در همین ماه ربیع در ترکیه اکران می‌شود. البته برنامه‌های زیادی برای اکران در دیگر کشورها داریم، اما راه‌ها را می‌بندند. مجیدی با اشاره به استقبال کمپانی‌ها درباره اکران فیلم در کشورهایشان افزود: آنها عنوان می‌کنند که برای این کار باید اداره سانسور و همچنین علمای کشورهایشان اجازه دهند، به طوری که با اعلام فتوا در کشوری مثل هند با 300 میلیون مسلمان راه اکران فیلم را بستند.

کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) درباره کنار گذاشتن فیلمش از اسکار اضافه کرد: الان در این زمینه صحبت نمی‌کنم، اما در یک موقعیت مفصل درباره این مساله صحبت خواهم کرد.

او با گریز به سابقه اکران فیلم‌هایی درباره زندگی پیامبر(ص) در جهان تصریح کرد: فیلم مصطفی عقاد هم دو یا سه سال در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و نمایش آن ممنوع بود، اما با گذر زمان راه اکران آن باز شد، البته درست است که اکران این فیلم در کشور‌هایی مانند عربستان ممنوع است، اما در بسیاری از کشورها اکران شده، زیرا خورشید را نمی‌توان پنهان کرد.

در این همایش توسط آیت‌الله حائری‌شیرازی و فاطمه ناموری‌راد رئیس بنیاد بین‌المللی یاران صلوات و نیز مادر شهید علی فتحی با تابلوی صلوات از مجید مجیدی به خاطر ساخت فیلم درباره ساحت رسول اکرم قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها