رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از تشدید برخورد با خودروهای آلاینده در استان البرز خبر داد و گفت: هر نوع وسیله نقلیه آلاینده در این استان توقیف می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۸

سرهنگ همایون شریفی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به آلودگی هوا در شهرهای استان البرز که یکی از عوامل آن وسایل نقلیه است، پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای ماموریت‌های خود با این تخلف برخورد قانونی می‌کند.

از همین رو ترددخودروهای سنگین به استثنای خودروهای حمل مواد سوختی، غذایی و دارویی در معابر شهری کرج ممنوع است.

وی یادآور شد: برای کاهش آلودگی هوا اجرای طرح زوج و فرد نیز در معابر اصلی کلانشهر اجرایی شده که می‌طلبد در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری شود تا در آینده نزدیک، شاهد هوای بهتری باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز تصریح کرد: طبق قانون، حرکت وسایط نقلیه دودزا اعم از خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت ممنوع است و این خودروها به پارکینگ منتقل می‌شود. همچنین داشتن فقط معاینه فنی برای پلیس ملاک نیست و سلامت فنی خودرو مدنظر قرار می‌گیرد، زیرا متاسفانه تعداد زیادی از خودرو‌ها دارای معاینه فنی است، اما خودروی آنها بدون سلامت فنی است که پلیس در صورت مشاهده، خودرو را توقیف می‌کند.

شریفی افزود: پس از توقیف این خودروها، رانندگان آنها پلاک تعمیرگاه می‌گیرند و باید نسبت به تعمیر و رفع آلایندگی اقدام کنند.وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت جوی کلانشهر کرج انتظار می‌رود شهروندان ضمن افزایش گرایش به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها