رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد پلیس با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی خبر داد و گفت: متاسفانه تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز نیست.
کد خبر: ۸۶۷۰۰۵

به گزارش مهر، تیمور حسینی با اعلام این که خودروهای فاقد معاینه فنی ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود، افزود: خودروهای دودزا نیز علاوه بر فک پلاک و الصاق پلاک تعمیری به تعمیرگاه منتقل می‌شود و خودروهای دودزا ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی یادآورشد: برگه معاینه فنی جزو الزامات خودروهایی است که عمر بالای پنج سال دارند و در سطح شهر تردد می‌کنند، اما متاسفانه با وجود تشدید برخوردهای پلیسی، افرادی هستند که بدون حضور در مراکز معاینه فنی مشخص و فقط با پرداخت مبالغی پول، برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: توقف خودروهای دودزا یا اخذ پلاک و اختصاص پلاک تعمیری به آنها در طول روزهایی که با پدیده آلودگی هوا روبه‌رو بودیم دو برابر افزایش داشته تا جایی که این برخوردها تا آذر امسال با توجه به افزایش روزهای ناسالم شدت بیشتری گرفته بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از فعالیت سنجش آلاینده‌ها در مراکز معاینه فنی خودروها بیان کرد: قطعا ۱۴ مرکزی که برای کلانشهر تهران در نظر گرفته شده کفاف ظرفیت بالای خودروهایی را که در داخل شهر تردد می‌کنند، ندارد. افزون بر این سنجش آلاینده‌ها در این مراکز اصلا استاندارد نیست و براساس خودروهایی که دارای سطح یورو ۲ هستند محاسبه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها