سایه روشن

واکنش آیت‌الله مکارم به سخنان ضد شیعی شیخ‌الازهر

یکی از مراجع تقلید با اشاره به سخنان ضد شیعی شیخ‌الازهر گفت: به رئیس الازهر پاسخی خواهم نوشت و تاکید خواهم کرد که اینها نتیجه تحریک دشمنان است و شما باید مذهب را از مرجعیت بگیرید نه از کانال‌های مشکوک و وابسته.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۹

به گزارش فارس، آیت‌‌الله مکارم‌شیرازی دیروز در آغاز درس خارج فقه خود، با اشاره به این‌که پایبندی به ولایت با اهانت به مقدسات منافات دارد، بیان کرد: برخی از این شبکه‌های تلویزیونی از سوی بیگانگان تحریک شده و تغذیه می‌شوند تا به مقدسات دیگر مذاهب فحاشی کنند. آیت‌الله مکارم شیرازی نتیجه اقدامات این کانال‌ها را به راه افتادن جنگ‌های طایفه‌ای و دعوای شیعه و سنی دانست و بیان کرد: عقل و شرع اجازه نمی‌دهد که با دست خود جنگی را فراهم کنید و خسارات و خونریزی رقم بزنید. وی تصریح کرد: شادی کردن و جشن گرفتن اشکال و منعی ندارد ولی در جشن‌ها باید از برنامه‌های تفرقه‌آمیز که نتیجه آن نفاق، جنگ و تخریب است با جدیت پرهیز شود.

ضرورت وحدت جهان اسلام

رئیس قوه قضاییه گفت: به نظر می‌رسد که وحدت امروز جهان اسلام از هر روزی ضروری‌تر است و نباید نداهای تفرقه افکن سر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و همچنین تبریک هفته وحدت بیان کرد: دست‌های پیدا و نهان زیادی به دنبال از بین بردن وحدت جهان اسلام هستند. وی گفت: حاکمان و حکومت‌هایی در جهان اسلام هستند که افراطی‌ترین و خشن‌ترین گروه‌های تروریستی را به نام اسلام حمایت و تسلیح می‌کنند و با این کار به تفرقه در جهان اسلام و به اسلام هراسی دامن می‌زنند و جالب این‌که مورد حمایت کشورهای غربی هم هستند. رئیس دستگاه قضا افزود: نمونه آن حاکمان سعودی‌اند که نحوه حکومتشان به مردم سالاری هیچ ربطی ندارد و بسیار مضحک است که اینها مدعی مباحث حقوق بشری علیه ایران شده‌اند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تصریح کرد: جنایات ارتش نیجریه بر ضد شیعیان بی‌پناه هم محکوم است و از عجایب، این است که این جنایات مورد حمایت خاص پادشاه سعودی قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: در چنین شرایطی وحدت جهان اسلام بسیار ضروری به نظر می‌رسد و نداهای تفرقه‌افکن باید خاموش شود و ما هم در درون کشور باید مراقب باشیم به ادعای طرفداری از اهل بیت سخنانی را نگوییم که برای برخی گزندگی داشته باشد.

3 روزه اسرائیل را می‌گیریم

سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان توانمندی دفاعی ایران اسلامی را بسیار زیاد خواند و خاطرنشان کرد: اگر حضرت آقا دستور دهند سه روزه اسرائیل را می‌گیریم و این توانمندی در ایران وجود دارد و آمریکا نیز هیچ‌کاری نمی‌تواند انجام دهد. به گزارش میزان، وی با بیان این‌که موضوع نفوذ باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: نفوذ در آدم‌های ترسو، ساده‌لوح و خوشبین و کسانی که حرص و طمع دارند، رخنه می‌کند.

تکذیب ورود افراد برای ‌بمب‌گذاری در 3 نقطه کشور

در حالی که هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه از ورود تروریست‌ها برای بمبگذاری در مشهد، قم و نماز جمعه خبر داده بود، معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرد: موضوع ورود برخی افراد برای ‌بمبگذاری در سه نقطه از کشور صحت ندارد.

به گزارش نسیم، حسین ذوالفقاری ادامه داد: دشمنان از آن سوی مرزها اهدافی را تعیین کرده‌اند، ولی قبل از وارد شدن، عملیات آنها خنثی و تجهیزاتشان ضبط شد. سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بودند که اقداماتی را انجام دهند، ولی پیش از اقدام جلوی آنها گرفته شد.

تصویر خنده ظریف در میان خنده‌های برجسته جهان

شبکه سی.ان.ان در گزارش تصویری خود از بهترین خنده‌های جهان درسال 2015 تصویری از وزیر امور خارجه کشورمان قرار داد. به گزارش ایسنا، خنده محمدجواد ظریف یکی از 35 تصویر منتخب در این گزارش تصویری است.

چشم واشنگتن به انتخابات در ایران

باب کروکر، سناتور ارشد جمهوریخواه در واکنش به برگزاری انتخابات در ایران گفت: این انتخابات سیاست آمریکا را درباره ایران تعیین می‌کند! به گزارش مهر، او از دولت اوباما خواست واکنش شدیدی نسبت به آزمایش موشکی ایران نشان دهد، ولی این واکنش را وابسته به انتخابات ایران دانست.

ردپای تعدادی از دولتی‌ها درپرونده بابک زنجانی

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، ضمن تاکید بر این‌که بابک زنجانی در این زنجیره اختلاس تنها نبوده است، گفت: همکاری بخشی از دولتی‌ها با بابک زنجانی واقعیتی انکارناپذیر است.

واکنش سعید مرتضوی به یک خبر

ایرنا نوشت: سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهارات مدیرکل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: درباره صدور قرار منع پیگرد برای خودم باید بگویم غیر از دو موردی که در کیفر خواست آمده است و عمده آن مربوط به حدود یک میلیارد تومان هزینه کرد از محل اعتبارات غیرشمول است در بقیه موارد، قرار منع پیگرد صادر و به من ابلاغ شد و تعجب می‌کنم قرار منع پیگرد ابلاغ شده به من را ایشان (مدیرکل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی) تکذیب کردند.

تاکید روحانی بر توسعه روابط با 4 کشور

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان دیروز با دریافت استوارنامه سفرای جدید کره‌جنوبی، مالت، بوسنی و اسلوونی، بر توسعه روابط با این کشورها تاکید کرد.

مردم اجازه گستاخی نمی‌دهند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برخی با ارائه نگاه‌های سخیف، اصل ولایت فقیه را با ابهام مواجه می‌کنند. به گزارش نسیم، سردار سید مسعود جزایری افزود: مردم ایران اجازه گستاخی به این افراد را نمی‌دهند و در وقت مقتضی با آنها برخورد خواهند کرد.

برگزاری رزمایش ضدتروریستی، اواخر دی

فرمانده نیروی زمینی ارتش از به تعویق افتادن رزمایش ضدتروریستی این نیرو خبر داد و اعلام کرد این رزمایش اواخر دی برگزار می‌شود.به گزارش فارس، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی این نیرو، با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص رزمایش ضدتروریستی نزاجا که قرار بود از دیروز در حومه شهر تهران برگزار شود، گفت: رزمایش ضدتروریستی مورد نظر در علی آباد قم برگزار خواهد شد.پوردستان هدف اصلی این رزمایش را تمرین مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری عنوان کرد و افزود: داعش در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد ما را تهدید کند.

آزمایش موشکی نقض برجام نیست

اندیشکده آمریکایی آرمزکنترل، در مطلبی ضمن اذعان به توان موشکی کشورمان نوشت: گرچه آزمایش‌های موشکی ایران نقض برجام نیست، اما واشنگتن باید اقداماتی برای محدودیت ایران انجام دهد.به گزارش فارس، این اندیشکده افزود: چنین اقدامی می‌تواند نقض قطعنامه 1929 باشد، اما خللی در توافق هسته‌ای اخیر میان ایران و شش کشور ایجاد نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها