شبکه تلویزیونی المسیره خبرداد، موشک جدید صرخه3ـ در دویست و شصت و دومین روز تجاوز به یمن رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۳۸۲۲

گزارشگر المسیره گفت رژیم سعودی و جهانیان دریافتند یمنی که از همه طرف به محاصره در آمده، محاصره‌اش را به‌گونه‌ای که به فکر آنها نیز خطور نمی‌کند شکسته است.

موشک صرخه3ـ ساخت یمن است و موشک‌های پاتریوت آمریکا با همه امکاناتش نه می‌توانند این موشک یمنی را رهگیری و سرنگون کنند و نه قادرند تا در هوا هدف قرار دهند. این تحول کیفی در صنایع نظامی‌یمن باعث شوکه شدن متجاوزان به یمن شده است به‌خصوص آنکه همزمان با مذاکرات ژنو دو رونمایی می‌شود و این رونمایی نیز پیام‌های متعددی دارد.

برد موشک صرخه 3ـ، 20 کیلومتر است و سه متر طول دارد و وزن کلی آن نیز ۱۵۰ کیلو است. طول کلاهک جنگی آن ۶۰ سانتی‌متر است و وزن کلاهک آن نیز ۵۰ کیلوگرم است. این موشک از قدرت انفجاری بالایی برخوردار است و با دقت بسیار زیاد نیز به هدف اصابت می‌کند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی ‌یمن پیشتر از تولید موشک «الصرخه1»، سامانه موشکی زلزال 1 و 2 و «النجم الثاقب» خبر دادند و گفتند که این موشک‌ها از نظر قدرت تخریب، برد و سرعت با هم تفاوت دارند.

همزمان با رونمایی از این موشک، نیروهای ارتش یمن به موفقیت‌های تازه‌ای علیه نیروهای متجاوز دست یافتند. در همین رابطه شبکه پرس‌تی‌وی گزارش داد ارتش یمن با کمک نیروهای کمیته مردمی ‌انصارالله توانست کنترل پایگاه استراتژیک کوه السدره در جنوب غرب یمن را در اختیار بگیرند و آنجا را از وجود مزدوران سعودی پاکسازی کند. براساس این گزارش، در عملیات نیروهای یمن که در منطقه الوازعیه در استان تعز صورت گرفت شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی ‌شدند و تجهیزات نظامی‌آنان نیز منهدم شد.

ارتش و نیروهای انصارالله همچنین تجمع مزدوران را در منطقه الشاطری در بخش کرش در استان تعز هدف قرار دادند و یک تانک آن‌ها را منهدم کردند؛ در این حمله دو نفر از آنان کشته و شش نفر نیز زخمی‌شدند.

همچنین وزارت دفاع یمن از سقوط یک جنگنده عربستانی از نوع اف16 در پایگاه العند و منفجر شدن یکی از موشک‌هایش در استان لحج واقع در جنوب یمن خبر داد. گفته می‌شود یک پهپاد جاسوسی عربستان در منطقه جحانه در صنعاء توسط نیروهای مردمی‌ سرنگون شد.

در مقابل گزارش شده حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن طی دو روز گذشته 30 کشته و ده‌ها زخمی ‌برجای گذاشته است. این تحولات در حالی است که بنا به گفته منابع خبری، آتش‌بس در یمن از امروز (23 آذر) اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها