ماجرای ورود عروسک‌های خطرناک به کشور همچنان ادامه دارد و اگرچه فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده نسبت به این موضوع نگرانی وجود ندارد، اما سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در این زمینه توصیه‌هایی به زائران کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۵

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با یادآوری احتمال وجود مواد خطرناک در اسباب بازی‌های تهیه شده در حاشیه مراسم اربعین، از زائران و خانواده‌های آنها خواست که از رهاسازی این کالاها در معابر عمومی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست در حاشیه یازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی ـ که دیروز در محل وزارت کشور تشکیل شد ـ با اشاره به بررسی شرایط بازگشت زائران در مرزهای سه گانه زمینی در جلسه ستاد، از تأکید بر اتخاذ تمهیدات مناسب برای تسهیل بازگشت زائران به مبادی خود با توجه به موج جدید سرما خبر داد.

وی با اشاره به هشدار جمعه شب ستاد مرکزی اربعین درخصوص احتمال وجود مواد خطرناک در اسباب بازی‌های تهیه شده از سوی زائران در عراق، از همه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین و خانواده‌های آنها خواست از هرگونه آزمایش و دستکاری این اسباب بازی‌ها با باطری یا برق و همچنین از رهاسازی این موارد در معابر عمومی خودداری کنند و ضمن تماس با پلیس 110 یا مراجعه به نزدیک ترین پاسگاه انتظامی یا کلانتری، نسبت به چک و بررسی این اسباب بازی‌ها اقدام کنند.

پیش از این حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از کشف مواد خطرناک در چند مورد اسباب بازی خریداری شده توسط زائران عتبات عالیات خبر داده و گفته بود: زائران، اسباب بازی و وسایلی را که امکان جاسازی مواد خطرناک دارد، قبل از استفاده توسط واحدهای انتظامی و امنیتی بررسی کنند.

به گفته وی، در بررسی چند مورد از اسباب بازی‌های خریداری شده توسط زائران در عراق مواد خطرناکی کشف شد و برخی نیز خودشان به دلیل مشکوک شدن به وسایل خریداری شده، این موضوع را به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دادند.

ذوالفقاری افزود: همچنین زائرانی که در راه هستند، مراقب وسایل خریداری شده خود باشند و آنان که هنوز در عراق هستند به هیچ عنوان این گونه وسایل را نخرند.

بابت ورود بسته‌های مشکوک به کشور نگرانی نداریم

در همین حال سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در جلسه قرارگاه اربعین در پایانه مرزی مهران، درباره اخباری مبنی بر ورود بسته‌های مشکوک از مرزها به کشور، تصریح کرد: این اخبار فراوانی آنچنانی نداشت و از این بابت نگرانی نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها